Re: Alternatywa dla Verbatimów

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Wed 27 Sep 2006 - 01:12:23 MET DST

Gil napisał(a):

> Wg mnie to panikujesz bez powodu.

Zdziwiłbyś się. ;)

> 1. U mnie nawet płytki nagrane sprzed 3 lat dają się czytać bez problemu. A mam
> stado dziwnych w tym Froga i Madiatecha.

A u mnie TDK, Kodaki itp., jeszcze CD-R tak z 1998 roku działają
idealnie, a różne Arity, Esperanze, Hawki itp. nagrane około 2003 padły
już dawno temu... Przypadek? Z własnego doświadczenia wiem, że płyty
kiepskiej jakości lub nagrywane zbyt szybko itp. mają niższą trwałość.

> 2. Nie wiem czy sprawdzałeś błedy PIF/PIE na różnych nagrywarkach bo możliwe
> jest, że rózny sprzęt tego samego producenta róznie raportuje te błedy.

Oczywiście, spory o to czy BenQ, czy Plextor czy coś innego daje
najbardziej wiarygodne różnice trwają na forach od dawna. Chociaż są to
różnice widoczne, to nie diametralne. A robiąc test na tej samej
nagrywarce mogę wychwycić wyraźną różnicę pomiędzy tym co oferował
Verbatim pół na początku tego roku w stosunku do tego, co mamy obecnie...

> 3. Możliwe za nagrywarki wypuszczone za rok będą lepiej sobie radziły z tymi
> błędami a ta nowa technologia która też będzie odczytywała błędy PIE (nie
> pamiętam która) wciągnie to "nosem"

Tak jak z pustego nawet Salomon nie naleje, tak nawet najlepszy napęd
nie odczyta nieczytelnej płytki. W pewnym momencie może już pomóc tylko
OnTrack, a nie lepszy system korekcji. ;)

> 4. Na końcu i tak sie umiera to co się tak tym wszystkim przejmujesz?
> Prawdopodobnie nagrane przez ciebie płytki mimo ich błędów PIE/PIF i tak cie
> przeżyja!

a) Chcę mieć większą pewność, że tak się stanie. ;)
b) Nawet jeśli masz rację, to nie lepiej byłoby gdyby moje wnuki mogły
zobaczyć zdjęcie, które dziadek za czasów młodości pstykał swoim
archaicznym Canonem? ;)

> 5. Co tak naprawdę masz do nagrania ważnego na płytki. Rozumiem własne zdjęcia
> czy filmy. Ale nagranie designu nawet z programów architektonicznych dla
> studentów architektury, albo pracy dla polonisty, czy programu dla informatyka
> - to i CD jest zwykle za dużo.

Filmy, zdjęcia, rozmaite multimedia, backupy (okresowo całe zrarowane
"Documents and Settings"), wbrew pozorom jednak trochę różnych rzeczy
jest do nagrywania.

# /George Orwell - Rok 1984/