Jak to z FATem jest czyli...

Autor: Menu <menu4.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 23:07:15 MET DST

czy da się odzyskać pofragmentowane pliki?
Czy tylko pliki będące w jednym kawałku?
Komp się zawiesił przy odczycie z CD i padły dane. Easy Recovery długo i
namiętnie (dysk duży) pracował, po czym potrafił wypluć kilkadziesiąt GB do
kosza :( Poprawne pliki to w zasadzie małe pliki (kilka dużych też się udało
odzyskać). Wnioskuję, że przeszkadza fragmentacja.
W moim przypadku FAT powinien być jako tako zdatny, ale coś się kwasi.
GetDateBack wstępnie daje podobne wyniki (jeszcze wszystkiego nie odzyskałem).
A co jeśli FAT jest zatarty i dane są pokawałkowane? Programy się chwalą, że
sobie poradzą, ale milczą na temat fragmentacji. Np. GetDateBack ma oddzielnie
opcję "nie używaj FAT" i "odzysk RAW" czyli coś jakby była szansa na odzysk...

Czy w FATcie jest zapisana informacja o każdym kawałku pliku i jeśli FAT jest
zamazany to plik jest nie do odzyskania? (Pomijam metody prób i błędów.) Czy
może kawałki wiedzą do jakiego pliku należą tylko trzeba je umiejętnie
posklejać? Czy może na końcu jednego kawałka jest info gdzie się znajduje
kolejny kawałek?

Specyfikacje FAT są niestety w wersji angielskiej i trudno mi się przez nie
przekopać.

pozdrawiam
Menu