Re: Dysk - pion/poziom ?

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 21:21:04 MET DST

Chopin wrote:

> W "markowych" komputerach spotkałem się kilka razy z takim rozwiązaniem.
> Np obecnie pionowe ułożenie dysku (ów) zobaczysz w komputerach SCENIC
> firmy Fujitsu -Siemens.

Akurat trwałości F-S SCENIC (to te takie zielonkawe z przezroczystą
przesuwaną klapką z przodu?) nie dawałbym za przykład... Ale właśnie obok
mam rozkręconego Compaqa i w nim też jest dysk właśnie pionowo, z boku
kosza na napędy 5.25".

Z drugiej strony - w gwarancji dysku nie ma wykluczeń co do jego położenia w
czasie pracy... Nie ma też nalepki (jak było w staaaarych dyskach) "this
side up". Ergo - teraz nie ma to takiego znaczenia, skoro producent dysku
daje długą gwarancję bez wykluczeń a producenci komputerów uważanych za
długowieczne (sam mam na szafie w pełni sprawnego IBMa P100 i Compaq P120)
montują dyski pionowo...

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net