Re: jak to jest z prockami DUAL CORE?

Autor: Pawel Kraszewski <Pawel_at_Kraszewscy.net>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 21:09:29 MET DST

Piotr "Archie" Połoczański wrote:

> Zastanawia mnie jedno - czy moge zmusic dwurdzeniowe D940 aby np praca w
> photoshop czy corelu byla obliczana przez oba rdzenie?
> Na dzien dzisiejszy kiedy np wykonuje render filtra w Photoshop - widze w
> managerze zadan tylko jeden zajety procesor.

SMP jest najlepiej wykorzystywany przez programy wielowątkowe. Photoshop się
chwalił, że wykorzystuje maszyny wieloprocesorowe. Bodaj nawet instaluje
innego execa na SMP. Ale mówisz o filtrze (pewnie zewnętrznym) - może sam
filtr jako taki nie jest napisany wielowątkowo?

Co do Corela nie wiem. Jak zrobili osobny wątek do GUI i osobny do obsługi
geometrii rysunku, to będzie różnica... SMP na pewno wykorzystują za to
programy (lepsiejsze) do renderingu 3D (w najprostszym przypadku w trybie
niby-SLI, czyli N wątków liczy równocześnie N kolejnych linii obrazu).

Kiedyś miałem płytę dwuprocową - najbardziej lubiłem jej odporność na
zamulenie. Nawet jak jakiś program monopolizował system, to dostawał w
prezencie 1 CPU a system działał dalej rozsądnie na drugim. Po angielskiemu
to jakoś "high responsiveness". Z czasów popularności mojej płyty (epoka
Celeron 500) pamiętam wycieczki do sklepów z żalem "mój Win 95 wcale nie
działa szybciej". Kumpli z serwisu krew już zalewała przy tłumaczeniu
dlaczego :)

--
 Pawel Kraszewski
 www.kraszewscy.net