Re: Redukcja hałasu hdd

Autor: Przemek Wozniak <przamak_at_o_dwa.pl>
Data: Tue 26 Sep 2006 - 17:33:40 MET DST

qwerty wrote:

> Witam. Macie jakieś sprawdzone kołki do redukcji drgań dla dysku? Nie
> chcę już słyszeć dysku, a montowanie pod 5,25".

Ja użyłem dwóch pasków wyciętych z dętki rowerowej, szerokości ok. 2 cm. Na
jednym końcu zrobiłem węzeł, następnie przewlekłem przez otwory w zatoce
5,25, po czym "zawróciłem" kolejnymi otworami powyżej tych dwóch pierwszych
i zrobiłem kolejny supeł. Zamocowałem w ten sposób dwa silnie napięte
kawałki gumy, między które wsunąłem dysk. Mocowanie wydaje się być pewne,
poza tym dysk w ten sposób zawieszony jest mniej narażony na wstrząsy np.
przy uderzeniu w obudowę komputera. Radiatorów montować nie zamierzam, bo
temperatura wzrostła nieznacznie. Dysk to Samsung 160GB, 7200 obr, po 2,5
latach pracy robił się już całkiem głośny, a teraz cisza, zupełnie nie
słychać nawet uderzeń głowic, które wcześniej były już całkiem mocno
słyszalne. Wcześniej też obudowa bardzo delikatnie drżała od pracy dysku
(nie były to wentylatory), teraz taki efekt nie występuje.

Swoją drogą przy okazji okleiłem od wewnątrz obudowę w okolicach dysku papą.
Jest ciężka, a efekt jest nieporównywalnie lepszy niż w przypadku filcu,
który miałem wcześniej. Może jakieś specjalistyczne materiały bitumiczne do
wygłuszania byłyby lepsze od papy, ale papa jest tak tania, że można choćby
i parę kilogramów jej do obudowy wrzucić.

--
pozdrawiam,
Przemek