Re: co to jest laptok?

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 25 Sep 2006 - 20:18:03 MET DST

PAndy <pandrw_cutthis_@poczta.onet.pl> napisał(a):

> "PSYLO" <psylo.wytnijto@o2.pl> wrote in message

> obawiam sie ze naprawde nie wiesz jak wyglada laptop - i moze dobrze bo
> kto by chcial taszczyc takiego dzwona
> http://biphome.spray.se/baxtrom/t1000/
> tak wygladal prawdziwy laptop... prawda ze jest roznica miedzy nim a
> notebook'iem?

Notebookiem Della XPS M2010 (ekran 20.1", waga 18.30 lbs)?
Jaka roznica? Co decyduje: wymiary, waga, a moze wiek?
We wczesniejszym poscie staralem sie wyjasnic geneze tych dwoch terminow.
Wiec jeszcze raz:
W jezyku angielskim wyraz Lap-top, w odroznieniu od Desk-top okresla
komputer, ktory mozna 'trzymac na kolanach', a nie na biurku. Czyli jest to
komputer ze zintegrowanym ekranem i klawiatura, ewentualnie urzadzeniem
wskazujacym. Natomiast Notebook (podstawowe znaczenie - notes) jest potoczna
nazwa komputerow z tej samej grupy (laptopow), majaca podkreslic ich male
rozmiary.
Pozdrowienia