Re: Szukam dobrego zrodla informacji na temat chlodzenia wodnego

Autor: PSYLO <psylo.wytnijto_at_o2.pl>
Data: Mon 25 Sep 2006 - 09:16:40 MET DST

Franek napisał(a):
> Chcialbym zainstalowac w calym komputerze, wlacznie z zasilaczem, chlodzenie
> wodne,

O zasilaczu zapomnij. Tam jest zbyt dużo elementów, nie ma możliwości
zbudowania bloku, który by je wszystkie chłodził. Praktycznie żaden
prawdziwy producent WC nie robi czegoś takiego. Takie "wynalazki"
zdarzają się jedynie w gó***anych zestawach pokroju CPC.

I tutaj od razu przestroga - jeśli chcesz _dobre_ WC to od razu bez
cienia zastanowienia musisz skreślić absolutnie wszystko produkcji CPC.
Tamtejszych konstruktorów powinno się wysłać do szkoły na dodatkowe
zajęcia z fizyki, ich radosna budżetowa twórczość w niczym nie jest
lepsza od średniej klasy coolerów powietrznych.

> jako jedyny rodzaj chlodzenia.

Przy zamontowaniu WC musisz tak czy siak zapewnić delikatny owiew
powietrza, chociażby na elektronikę płyty głównej czy pamięci karty
graficznej.

> Nie znam sie na tym i szukam stron, na
> ktorych jest to opisane fachowo, zwlaszcza jesli chodzi o wskazowki czego
> nie nalezy robic, zeby nie uszkodzic sprzetu.

Dość dużo informacji znajdziesz na forum Tweak.pl/PurePC.pl

> Swoja droga powiedzcie prosze, ile moze kosztowac zestaw WC dla takiego
> komputera:

Od 300 zł do... 2000?

> Asus A7N8X-X (nForce2)

Tam jest chipset chłodzony pasywnie czy wentylatorem? Jeśli wentylatorem
to montuj na nim niebieskiego Zalmana, instalacja bloku NB będzie
nieopłacalna w tym przypadku.

> Athlon XP 2500+@3000+

Na Socket A było sporo dobrych bloków, które teraz można dostać w
ciekawych pieniądzach. Chociażby Spider Extreme z bloki.pl.

> HDD Seagate Barracuda 80 GB

Na dysk też coś powinno delikatnie wiać, szczególnie że to nie jest Samsung.

> (...)

A karta graficzna?

> Obudowa NoName

Wiesz już jaką chłodnicę będziesz chciał zastosować?
Być może warto będzie zastanowić się dodatkowo nad nową obudową, która
cały osprzęt WC pomieści. U mnie w tej chwili wszystko łącznie z
nagrzewnicą wnętrza od Fiata siedzi w Big Tower kupionej na Allegro za
grosze (blachy grube, wyśmienite) i odpowiednio przerobionej.

> Zasilacz Topower 400W z 1 wiatrakiem 12cm

I on jest taki głośny? ;)

> Dodam jeszcze, ze zalezy mi na ciszy, dlatego o tym mysle.

U mnie pracuje Atman 304 obłożony gąbką tapicerską i zalany zielonym
borygo. Słychać go jedynie bardzo późno w nocy z bardzo bliska, takie
delikatne buczenie turbiny. Do tego wolnoobrotowe wentylatory 120 mm,
dysk Samsung i Chieftec 360-202-DF po "tuningu" wentylatorów ;)
Efekt końcowy - o pracy komputera informuje mnie tylko delikatne światło
diody. Już kilkukrotnie zdarzyło mi się, że miałem wyłączony monitor,
nie spojrzałem na obudowę tylko usiadłem, wcisnąłem odruchowo przycisk
Power i... wyłączyłem sobie komputer ;)

--
_PSYLO_ | GG:5563748 | psylomałpao2kropkapl
"Ludzie dzielą się na 10 kategorie: