Re: co to jest laptok?

Autor: KaNo <fluor.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 24 Sep 2006 - 03:28:32 MET DST

PSYLO <psylo.wytnijto@o2.pl> napisał(a):

> Otóż to! Dokładnie o to mi chodziło w definicji notebook'a.
>
> Tak czy inaczej, nie są to z pewnością pojęcia wymienne, jak wiele osób
> dziś błędnie uważa.

Sa calkowicie wymienne, bo przy tworzeniu tych terminow nie definiowano
dokladnie opisywanych przez nie komputerow. Podkreslano jedynie ich
wlasciwosci. Wystarczy przyjzec sie genezie tych slow. Wczesniejszym
terminem byl lap-top, w odroznieniu od desk-topa mozna go bylo trzymac na
kolanach, a nie na biurku. Czyli byl to komputer ze zintegrowanym ekranem i
klawiatura, pozniej rowniez urzadzeniem wskazujacym. Pozniejszy termin
Notebook opisuje rowniez komputery z tej grupy, z tym ze chciano dodatkowo
podkreslic jego male rozmiary. I jezeli mial juz byc przykryty kartka, to
nie rozmiaru A4, tylko Letter, bo taki jest standard w Stanach, gdzie
pojawily sie pierwsze notebooki.
Pozdrowienia.