Jak podłączyc dwa twardziele do komputera?

Autor: Lestat <oremiuszNOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sat 23 Sep 2006 - 20:40:10 MET DST

Witam.

Kupiłem sobie komputer. Mam dwa napedy cd, w tym dvd, które to wcześniej
miałem i sobie wmontowałem, jak i dwa twarde dyski, który to jeden tez
miałem i sobie wmontowałem.
Kiedy przyszedł czas podłączenia, pojawił sie problem. Mam płytę główną ASUS
P5PL2. Na płycie mam jedno gniazdo IDE, jedno Floppy i cztery SATA.
Podłączyłem dwa napędy cd pod IDE przez pasek-rozdzielacz, stacje dyskietek
podłączyłem do Floppy, jeden twardziel (ten nowy) był podłączony do SATA 1,
natomiast stary twardziel nie ma łacza SATA, jest łączony przez stare
gniazdo, które pasowałoby do IDE. Czy są jakieś rodzielacze i można z tego
jakoś wyjść? Poza tym kiedy łacze dwa twardziele, jeden jest Master, drugi
nie ma zworki wiec Slave, to po właczeniu kompa nie widze tego na SLave, o
co chodzi? Prosze bardzo o pomoc. Tak samo kiedy podłącze dwa cdromy, to
widze tylko jeden.