Kontroler SCSI (megaraid 4280) zawiesza komputer ?

Autor: Wojtek <a_at_a.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 23:56:19 MET DST

Witam,

Pierwszy raz w życiu mam bliskie spotkanie z kontrolerem SCSI i macierzą
dyskową. Spotkanie to zostało wymuszone brakiem zasilania, któremu być może
towarzyszło jakieś przepięcie, po którym komputer nie chciał się uruchomić.

Kontroler nazywa się Megaraid 4280 i podczas uruchamiania zawiesza system -
niezależnie od tego, czy jest to Windows czy Linux. Sprawdziłem zarówno w
macierzystym komputerze (bardzo stary Netfinity 500 IBM-a), jak i w innym
komuterze. Dokładnie to nie zawiesza, ale powoduje że system w kółko się
restartuje zaraz po testowaniu pamięci i detekcji urządzeń.. Po wyjęciu
kontrolera komputer działa bez zarzutu, więc problem dotyczy na pewno tej
karty. Przyjmuję, że kontroler jest gdzieś uszkodzony. Zastanawiałem się
też, czy do jego poprawnego funkcjonowania nie należy może zmienić jakiś
ustawień w BIOS-ie, ale nic specyficznego dla SCSI nie widzę.

Będę wdzięczny za wszelkie komentarze.

Wojtek.