Problem z FTP i NNTP w LAN'ie

Autor: Jacek \ <kaczmjacekWYTNIJ_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 22 Sep 2006 - 21:17:36 MET DST

Witajcie
Piszę tu pierwszy raz ale już nie wytrzymuję i pomysłów mi już brak.
Sprawa wygląda następująco:
- osiedlowa sieć na łączach DSL tepsy
- router z wbudowanym switchem i AP u mnie w domku (D-Link DI-624+)
- w domku PC i laptok (oba domyślnie na WiFI, WinXP SP2)
- wszystko działa jak złoto
- pewnego mało pięknego dnia na laptoku nie działa FTP - żaden serwer nie
łączy, zarówno przez klienta, jak i ftp przez przeglądarkę (IE, Firefox)

Ale:
- na łączu w pracy - działa, u znajomego - działa, na GPRS - wszystko
działa, łączy, zciąga, wysyła!! ten sam laptop, te same serwery
skonfigurowane (domyślnie używam Total Commandera)
- dziś się jeszcze zorientowałem że z NNTP jest to samo - czytnik newsów mi
nie działa :( więc z PC'ta piszę

Osiedlowy admin twierdzi że nic nie grzebał w ustawieniach serwera
(podejrzewałem blokowanie MAC'a po ftp, choć niezależnie czy z domową
siecią łączyłem się po WiFi czy po skrętce czy nawet z pominięciem mojego
routera - to samo). Jednak skreślam winę po stronie mojego laptoka (typu
firewall czy inne oprogramowanie blokujące) bo w innej sieci wsio działa!!
Bez żadnych rekonfiguracji.

Doradźcie proszę bo już zaczynam myśleć nad przejściem na UPC!!

--
Jacek "Słonik"