Dziwne zwisy laptopa [długie]

Autor: KrzychoP. <kris_11_at_op.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 22:09:16 MET DST

Witam

mam problem tego typu, lapek (IBM ThinkPad A21m) od dłuższego czasu podczas
pracy zawiesza się (XP sp2) - pomaga tylko przytrzymanie guzika Power aż się
wyłączy.
    Wygląda to tak: żadnych komunikatów, Blue Screenów itp, po prostu ekran
zamiera na wykonywanej czynności, nie reaguje na trackpoint, klawiaturę.
Jedyne co mogę wtedy zrobić to zwięk/zmniejszyć poziom podświetlenia matrycy
i włącz/wyłączyć lampkę podświetlającą klawiaturę. Windę przeinstalowywałem
także raczej nie wchodzi w rachubę, czyli problem może leżeć w sprzęcie.
Przegrzewanie się procka odpada - nie ważne jak wymagająca aplikacja i jakie
jest obciążenie procsora, jest odpalona a także po jak długim czasie prcy
następuje zwis. Nigdy nie zdażyło się to podczas startu systemu. Najczęściej
podczas przeglądania WWW i poczty. Pamięć też ok (test Memtestem) Zasilanie
też chyba w porządku, bez znczenia czy jadę na akku czy na zasilaczu, Sieć
to samo, zarówno na Mini PCI 3Com 10/100 czy na MSI 802.11 b/g - sytuacja
wygląda tak samo.

    Co ciekawe, wielokrotnie zostawiam na 24-48 h notebook włączony z
odpalonym azureusem/utorrentem i nigdy mi się nie zdarzyło zastać go w
stanie zawieszenia! A czasem tylko się go dotknę.... dosł. 5 min i już...
freeze, nie zawsze oczywista.

Czy powodem może być Trackpoint? Pytam, bo najczęściej właśnie w trakcie
przewijania strony i/lub rozwijania wątku jakiejś grupy dysk. pojawiaja sie
zwisy.
Albo tylko takie mam wrażenie.
    Najgorsze jest to że nie ma reguły, co do wystąpienia owego zjawiska.
Mogę pracować bez problemu nawet tydzień, a są okresy kiedy komp zawiesza
się x-razy dziennie.
Może grafika (Ati Rage).... sam już nie wiem :-/

Proszę Was pomóżcie!