Re: AverTV problem

Autor: Groszek <sebgr_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 12:17:49 MET DST

> Jeżeli dobrze pamiętam, w tych kartach przełączało się gdzieś w opcjach
> pomiędzy Air/Cable. Rzuć okiem, może masz ustawione na Air.

Generalnie nawet na Air powinien coś złapać. Pasmo Air to częstotliwości
naziemne (u nas są jako kanały K lub C) zaczynające się zaraz za
częstotliwościami radiowymi FM,czyli ponad 108MHz (tak naprawdę to
pierwszy używany u nas K6 to 175,25MHz) i to ciągnie się do K12
(223,25MHz). Ten kawałek nazywa się VHF. Tu następuje dziura i mamy
dopiero K21 (471,25MHz) i tak do kanału K60 (783,25) lub ciut wyżej -
tak zwane UHF.
Natomiast Cable to pełne pasmo zaczynające się od niskich S-ów (S3 to
127,25, niżej raczej nikt się nie pakuje u nas tam są FM-ki) poprzez
pasmo K6-K12 i dalej lecą kanały S9 (231,25) do jakiegoś S18
(303,25MHz), dalsze S-ki to tzw. "hyperband" którego sporo telewizorków
nie posiada który leci aż do K21. Tu sięgamy ciut dalej - kablówki
pracują do 860MHz (dokładnie K69-855,25MHz).

Podsumowując typowe pakiety socjalne, mini i jak tam jeszcze się je
nazywa powinny być łapane zarówno dla Air jak i dla Cable...

Mam nadzieję, że nikogo nie zanudziłem a kiedyś komuś wiedza taka okaże
się przydatna...

Groszek