Re: Tania grafika na AGP z 2x DVI ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Thu 21 Sep 2006 - 12:08:35 MET DST

Adam 'Adak' Kępiński <adak61@gazeta.pl> wrote:

> Bo nie wiem czy nie beda jednak 2x LCD... W druga strone sie da, jednak w
> ta niezbyt (chcialbym DVI w przydapku LCD).

            Masz 2x CRT i chcesz od razu wskoczyc w 2xLCD z DVI (irracjonalnie
drozsze od DSUB - podatek od luksusu w wykonaniu UE i producentow), pewnie
19"+ bo mniejszych IMHO nie warto obecnie. Cena takiego rozwiazania jest
raczej spora i cos czuje ze skonczy sie na poboznych zyczeniach a nie
wywaleniu 2k-2,5k zl na zmiane monitorow. Bardziej prawdopodnobne ze
zostawisz sobie 1 CRT i 1 LCD (moze z DVI). Sam sie nosze z zamiarem
dolozenia LCD 19" DVI do dobrego CRT do pracy z tekstem, www itp. - to IMHO
najrozsadniejsza i najbardziej uniwersalna konfiguracja. Jako podstawowy
do pracy na codziej i zuzywajacy malo pradu LCD 19", do grafiki, wideo i
pogrania sobie od czasu do czasu w rozsadnej rozdzielczosci (1024*768)
czyli bez wywalania nie wadomo jakiej $$$ na karte graficzna ktora uciagnie
w 3D natywna rozdzielczosc LCD CRT jest nadal bezkonkurencyjny.

> 2.0 jak i 3.0.
>
> Ech, to Asus jakis A7N8 na nForce2,

            Czyli w gre wchodzi AGP 2.0 1,5V i AGP 3.0 - duzo latwiej niz znalesc
teraz w miare wydajna grafike pracujaca z AGP 1.0 3,3V. Wybor masz bardzo
szeroki - jesli rzeczywiscie wcale nie grasz i nie potrzebujesz wydajnego
3D to sugeruje cos na poziomie R9200/R9550 pasywnie chlodzonego 1x DVI-I
1xDSUB i 1xSVIDEO. Uzywana to koszt od kilkudziesieciu zl. Jesli
rzeczywiscie dorobisz sie 2x LCD z DVI to bez zalu ja sprzedasz i bedziesz
szukal grafiki z 2x DVI (moze do tego czasu beda takie karty z segmentu
sredniego/nizszego z ich cenami, bo na razie to wyrzucanie pieniedzy jesli
nie korzystasz z 3D, a nowe Matroxy ze sklepu maja chore ceny.

> ale w ogole przydalo by sie zrobic upgrade. I ram'u dodac

    Spozniles sie troche - w ciagu ostatnich tygodni poszedl mocno w gore z
cena.

> i grafike zmienic,

            IMHO nie pakuj sie w nie wiadomo co na AGP (a nic innego do nForce2
nie wlozysz) - predzej czy pozniej staniesz przed koniecznoscia przesiadki,
a wtedy droga grafika na AGP, ktorej szkoda sie pozbyc mocno ogranicza
mozliwosci manewru.

> tylko ze mam inne rzeczy na glowie, a widze ze nie bedzie prosto.

            Ja sie przesiadalem z nForce2 Ultra najmniejszym kosztem - na Asrocka
939Dual SATA2 z A64 3000+ Venice. Potrzebowalem mozliwosci przejscia na
grafike PCI-E w niedlugim czasie, SSE2 (teraz przy ffdshow kompilowanym na
SSE2 konwersja AVI->DVD zasuwa 100-150 FPS, cieszy mnie C&Q ze znacznie
mniejsza temperatura i poborem pradu przy normalnej pracy niz K7, tak samo
jak 2,54 GHz juz cos dalo. Ale przy normalnych zastosowaniach i nominalnym
taktowaniu tego A64 (1800MHz) nowa platforma szla leb w leb z nForce2 Ultra
i Th-bredem B0 1833 MHz @166 FSB, w niektorych zastosowaniach byla o dziwio
nawet ciut wolniejsza, tak wiec majac przyzwoita K7 z nF2 nie trzeba
koniecznie pchac sie w nowe K8.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl