Re: Memtest86+ błąd pamięci na teście nr 6

Autor: Silver Ghost <silver_ghost_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 19:23:25 MET DST

On Wed, 20 Sep 2006 16:30:39 +0200, "maniek" <blokada@spam.pl> wrote:

>Czyli z tego co napisałeś wynika, że pamięci mogą być sprawne a tylko siebie
>wzajemnie nie lubią?

Ogolnie bywa tak, ze pamieci nie z jednego sortu moga ze soba nie
wspolpracowac. Trzeba to sprawdzic empirycznie, czyli przez testy.
Bywa ze pamiatki osobna sa OK, a razem juz stabilnie nie dzialaja.

>Czemu bank 0? Bank zero to dla tej płyty będzie należał do slota DIMM4?

Piszac Bank 0 mialem na mysli pamiec ktora jest pierwsza, bo blad
wywalalo z tego co widzialem na 0,7 MB a wiec na pierwszej pamieci.

>Jak zrobię "dziurę" to płyta raczej w ogóle nie wstanie.
>Spróbuje potestować każdy z modułów jako pojedynczy. Jak przejdzie to
>spróbuje dokładać kolejne.

Dokladnie.

>Ten błąd dla mnie jest o tyle niejasny, że leci po całej "szerokości"
>pamięci a nie, że tylko dany adres komórki jest uwalony.

Ten test tak dziala. Czasem jest uwalony jakis obszar, wyrzuci jedna
linijke na czerwono i koniec, czasem przelatuja ekrany.

>Sam komp na tych pamięciach działa ponad 5 lat i specjalnie mu nic nie
>dolega co tym bardziej mnie zastanawia. Jeżeli by to było coś poważnego ten
>błąd to zapewne komp by ciągle się wieszał i sypał niebieskimi ekranami. A
>nie stwierdzam praktycznie takich dolegliwości.

Roznie to bywa. Zawze mozna odpalic inne testy, a pod Winda np.
Prime95 w opcji torture test. Jak sa jakies przeklamania to sie
pokarza. Tyle ze Prime musi troche pochodzic.

Pozdrawiam i zycze powodzenia.

--
Silver Ghost
// Doswiadczenie zmienia sie proporcjonalnie