Re: Monitor LCD BENQ i martwy piksel

Autor: TomaSz. <usenet_mail_at_op.pl>
Data: Wed 20 Sep 2006 - 10:12:02 MET DST

Dzień 20.09.2006 zapowiadał się nieciekawie, i tak by się pewnie skończył
gdyby nie te oto słowa, którymi uraczył(a) nas majkelc:

> Witajcie!!!
> Mam problem, kupilem wczoraj monitro LCD BENQ FP93g, przywiozlem go do domu
> wlaczam i okazuje sie za ma on jeden martwy piksel (tzn to jest chyba sub
> piksel bo na czerwonym świeci na zielono a na niebieskim na czarno) w kazdym
> razie chodzi mi o to czy gwarancja obejmuje taka usterke?? Własciwie jest to
> towar nowy i juz uszkodzony.
> Pozdrawiam

http://www.idg.pl/artykuly/22295_1.html

i jeszcze

"Gwarancja na martwe piksele
Prawie wszyscy producenci udzielają trzyletniej gwarancji na monitory LCD.
Wyjątkiem jest jednak zmora LCD, czyli martwe piksele. Tutaj dużo zależy od
dobrej woli danej korporacji. Wszystkie popularne modele należą do klasy
II, co znaczy, że zgodnie z normą ISO 13406-2 dopuszczalne są na nich
pojedyncze martwe piksele. Firmy takie jak LG czy iiyama przewidują okres
testowy, w którym matryca traktowana jest jako element klasy I. Iiyama
oferuje 7 dni, LG - 30. Jeśli w tym czasie nasz ekran będzie wyświetlać
"umarlaka", wówczas możemy go wymienić. Jest to o tyle istotne, że martwe
piksele występują zazwyczaj w pierwszym okresie użytkowania. "

--
TomaSz.
www.kocie-zycie.prv.pl