Re: BIOS nie wykrywa napędów IDE - powracający problem

Autor: Ambro [Wawa] <ambro2WYWALTO_at_poczta.fm>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 21:48:45 MET DST

> sprawdz zasilacz, sprobuj odpalic kompa na innej zasilce, w
> ostatecznosci walnieta moze byc m0b0.

Sprawdziłem napięcia, pokombinowałem z napędami w obrębie dwóch kompów
jakie mam i sprawa sprowadziła się w zasadzie do Plextora. Otóż każda
konfiguracja bez niego w składzie odpala się prawidłowo (HDD
Samsung+CDRW Lite-on 3123S na oddzielnych kanałach IDE, każdy z osobna
również). Dopiero gdy dołożę do nich wypalarkę Plextora, powraca problem
niewykrywania napędów IDE. Co ciekawe, kiedy Plextor jest na kanale 0 a
np. Samsung na 1, nie wykrywa obu, w odwrotnym przypadku nie wykrywa
tylko Plextora.

Przełożyłem jednak Plextora do drugiego kompa na osobnym, drugim kanale
IDE (na pierwszym HDD IBM 15GB 7200rpm, reszta to: Pentium III
Coppermine 1GHz, mobo Abit SE-6, 512MB ram, Radeon 8500LE, DVD Toshiba,
zasilacz 230W Green Power) i tam wystartował bez problemu. Być może jest
to sprawa "dogadania się" napędu z mobo podczas startu. Spróbowałem
dwóch firmware'ów ze strony producenta, próbowałem różnych kombinacji
ustawień kanałów IDE oraz opcji zasilania w BIOSie (BIOS mobo najnowszy)
i dalej, wciąż, bezustannie to samo. Dla przypomnienia - położenie
zworek, dociskanie kabli przerabiałem już mnóstwo razy.

Jeżeli macie pomysł na co jeszcze zwrócić uwagę - będę wdzięczny za
sugestie.

Pozdrawiam
Ambro