Re: 8GB RAM do GA-7A8DR

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 19:14:56 MET DST

"GP" <pgrzes@nictuniema.gazeta.pl> wrote in message
news:eemfr3$psa$1@news.prz.edu.pl...

> W dokumencie AMD Opteron™ Processor Data Sheet (plik 23932.pdf) znalazłem
> to:
> Integrated Memory Controller
> – Low-latency, high-bandwidth
> – 144-bit DDR SDRAM at 100, 133, 166, and 200
> MHz (200 MHz supported by Rev C0 and later)
> – Supports up to eight registered DIMMs
> – ECC checking with double-bit detect and single-bit
> correct
>
> Nasze procesory to Rev. SH-CG, więc rozumiem, że można instalować moduły
> DDR400.

Z tego wynika ze tak.

> O tym właśnie myślałem pytając o mieszanie DDR266 z DDR333.
> Wciąż nie wiem jak sprawdzić ile ranków obsłużą te procesory :(

Te rzeczy mozna znalezc w "Bios and Kernel Ddevelopers Guide" tylko trzeba
by poszukac starszych wersji bo obecne mowia przede wszystki o Rev. E. Tam
jest to rozpisane dla poszczegolnych podstawek (m.in. max 6 rankow dla 940 i
DDR400). Niestety dla CG cos nie moge znalezc jednoznacznych danych.
Pamietam ze ludzie na www.k8we.com i innych forach (sprawdz forums.amd.com)
mowili o max. 4 rankach dla CG. Nie patrz tylko na 939 i 754 bo w
Athlonach64 jest kompletnie inny kontroler pamieci (mimo ze wszyscy sadza ze
jest taki sam).

Tylko zeby nie bylo nieporozumien. Mowimy tu maksymalne liczbie bankow na
procesor przy ktorej moze on pracowac z maksymalna predkoscia pamieci
(DDR400 + 1T), a nie o maksymalnej liczbie bankow w ogole. Przy 266 mozesz
miec pewnie 8 bankow nawet w CG (zreszta przeciez sa plyty z 8 slotami na
proca).

Napisz wiecej w szczegolach jakich algorytmow uzywacie i co jest waskim
gardlem (meshing, budowanie macierzy, rozwiazanie ukladu rownan itp), moze
jakis sampelek w Matlabie. Po to zalozylismy ultraCODE zeby wlasnie w takich
sytuacjach dobierac sprzet do softu lub (pisac ;) soft do sprzetu.

Pzdr.,

--
uC
www.ultracode.eu