1xPATA plus 2xSATA2 w RAID 0 - jak skonfigurować system?

Autor: Piotr Wozniacki <p.wozniacki_at_wp.pl>
Data: Mon 18 Sep 2006 - 12:58:53 MET DST

Główne zastosowania mojego planowanego komputera to intensywne obliczenia
Metodą Elementów Skończonych (FEM) oraz - jako hobby- obróbka HD video.
Posiadam dysk HDD 250 GB PATA, chcę kupić dwa HDD SATA2 (też po 250, może
320 GB) i postawić je w RAID 0. Pytanie:

Jak najlepiej zagospodarować posiadany HDD PATA, przy założeniu że 2xSATA2
będą w stripie? Czy postawić na nim system, a na którejś partycji macierzy
swap? Czy posadzić system na macierzy?

Jestem ciekaw Waszych opinii, przy czym - dla ustalenia uwagi - ustalmy
szybkość jako główne kryterium (a nie np. bezpieczeństwo danych).

Dzięki,

Piotr