Re: Co lepsze do AC - Toledo, Manchester, inny ??? (chodzi o Athlon 64 X2)

Autor: Roman Sąsiada <nie.lubie.spamu_at_i.hate.spam>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 20:16:26 MET DST

Użytkownik OZ napisał:
> Który z dwurdzeniowych Athlonów 64 x2 lepiej się kreći ???
> Toledo ?
> Manchester ??
> Inne ??
> ( Myślę o kupnie 64 x2 3800 lub 64 x2 4400 )
> Nie chodzi o extremalny OC, tylko o "kilka darmowych Megaherców"...

Przy takim założeniu to dowolny rdzeń będzie Ci odpowiadał - zarówno
Toledo, jak i Manchester dadzą się podkręcać o 200-300 Mhz, aczkolwiek
X2 3800 z tego roku, oparte na rdzeniu Toledo kręcą się jak szalone -
nie jest problemem osiągnięcie 2,7 Ghz bez podnoszenia napięcia. W
przypadku Manchesterów w większości przypadków bez podnoszenia napięcia
powinieneś dobić do jakiś 2,3 - 2,4 Ghz.
Co do różnic w kręceniu X2 3800 a X2 4400 to odnoszę wrażenie, że ten
drugi powinien pójść podobnie lub nieco gorzej niż 3800 - więcej cache,
a więc potencjalnie większe ryzyko wystapienia problemu w przypadku
mocnego wykręcenia, tudzież z tego samego powodu będzie się mocniej
grzał niż 3800 przy takim samym taktowaniu. W moim odczuciu zysk
wydajnościowy z dodatkowych 512 cache w niczym nie usprawiedliwia
różnicy w cenie.

Polecam poczytanie o dwurdzeniowcach AMD np. tutaj
http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic=139087

> Co decyduje o możliwościach OC ??
> Płyta główna ? Jej chipset ? Pamiec?
> ( Co ma największy wpływ ? )

Moim zdaniem kolejność jest taka: chipset, płyta, pamięć.

--
Roman Sąsiada
katoda(znaczek)poczta.onet.pl