Re: DDR 2 vs DDR i PVI-E vs AGP x8

Autor: Aidahow <dariuszsocha_at_dariuszsocha.com>
Data: Sun 17 Sep 2006 - 14:22:14 MET DST

Użytkownik "OZ" <ozerWYTNIJTO@onet.eu> napisał w wiadomości
news:7131.00000039.450d21d9@newsgate.onet.pl...

> Czy są jakieś ogromne różnice w wydajności komputera przy użyciu
> nowych "technologii" ( PCI Express i DDR 2 ) w stosunku do starszych
> rozwiążań (AGP, DDR ) ???

Ogromnych to raczej nie...
Najlepszy stosunek wydajności do ceny ma platforma o której wspomniałeś
wcześniej.
A dokładniej to A64 Venice 3000+ podkręcony przy DDR1 (zakładając, że już
masz pamięci). Na DDR2 nie odczujesz różnicy przy tym procesorze.
Co więcej - DDR1 400 w wielu miejscach są szybsze, ze względu na lepsze
czasy dostępu.

Między PCI-E a AGPx8 różnica w przepustowości jest wielka, jednak w
rzeczywistości skok wydajności na korzyść PCI-E to 1-2 %.

Czy warto? Sam musisz sobie odpowiedzieć - jeżeli masz dużo kasy to na pewno
warto kupić coś "przyszłościowego" (choć boję się używać tego słowa w
IT....).
Z kolei zostawiając starą kartę, stare pamięci, zmieniając jedynie płyte na
939 dużo oszczędzisz zapychając się jedcznocześnie w ślepą ulicę - bo kiedyś
i tak przecież ta karta będzie za wolna, DDR za drogie, a dwurdzeniowiec by
się przydał - okażę się, że będziesz musiał sprzedać wszystko aby zmienić
cokolwiek.

BTW Brak odpowiedzi na post to nie powód zakładania coraz to nowych wątków -
aż do skutku ;)
Poczekaj, spokojnie jak wojnie - jeśli ktoś ma chęc odpisać to i tak
odpiszę.
A wierz mi, że ludzie znajdą pytanie nawet jeśli jest ono upchnięte głębiej
w drzewie odpowiedzi.

P.S.
Yyyy... na s939 też jest PCI-E.