[long] Kopiowanie dysków "w locie" - FAT i NTFS, ATA i SATA

Autor: Wojtek H. <wwwojtek1_at__BLOKADA_go2.pl>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 21:44:33 MET DST

Witam.
Pytanie jest z pogranicza sprzęt/software, ale może nie dostanę PLONK'a.
Będę kopiował za pomocą Ranish Partition Manager dysk:

Seagate Barracuda 7200.7 80GB 2MB Cache ATA 100
Partycje (rozmiar zakrąglony), wszystkie FAT32:
15 GB (Win XP Pro PL SP2)
15 GB
20 GB
30 GB

Zdecydowałem się na zakup nowego dysku od Samsunga. W związku z tym mam
takie pytania:
1) Czy zrobić przed kopiowaniem konwersję wszystkich partycji do NTFS
(poleceniem convert X: /fs:ntfs)?
2) Czy lepiej taką konwersję zrobic po kopiowaniu?
3) Czy można zrobić kopię "w locie" z dysku ATA 100 na SATA?

Teraz pytania sprzętowe:
Moja płyta (Gigabyte GA7N400SL, bios najnowszy) obsługuje kontroler SATA 150
i nie obsługuje NCQ

Co bedzie wydajniejsze:
1) Dysk ATA 133
2) Dysk SATAII w trybie SATA I i bez NCQ

Oczywiście najprostszą sprawą jest klasyczna reinstalacja systemu. Jednak ze
wgzlędu na brak czasu i bardzo dużą ilość zainstalowanych aplikacji
wymagających dość żmudnego konfigurowania (geodezyjne, obróbka zdjęć,
dźwięku) oraz dodatkowego sprzętu podpiętego do PC chciałbym operację
przełożenia dysków wykonać jak najszybciej.

Dyski, które biorę pod uwagę:
Samsung SpinPoint P80 SP0812N (ATA 133)
Samsung SpinPoint P80SD HD080HJ (SATA II, NCQ)

Zasilacz: Chieftec 350W (GPS-350EB-101A)

Bardzo prosze o pomoc.
Z góry dziękuje wszystkim wytrwałym i życzliwym.
Pozdrawiam, Wojtek H.

--
Już co drugi użytkownik Usenetu ma mnie w Kill File! A Ty ?