Re: Rozdzielczość dla DVD?

Autor: Wojtek <wojtek_84wywalto_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 20:41:59 MET DST

> - Pobór pradu.

mozna przezyc. szczegolnie dla kogos kto chce sobie pograc... karta
graficzna i procek zra wiecej

> - Emisja Ciepła

j.w.

> - Gemoetria obrazu słaba

nie zgadzam sie. przy dobrych crt geometria nie jest zadnym problemem

> - "drgania" obrazu (czestoliosci jak i z jasnosci - przy szybkim
> przechodzeniu czarnego w biale i odwrotnie).

to juz strasznie wydumany argument... po pierwsze slabo zauwazalne po drugie
w normalnym uzyciu zdarza sie raczej zadko

> - Nieostry obraz przy wysokich rozdzielczościach

ale za to w miare ostry w kazdej rozdzielczosci a nie tylko w jednej. do
gier nie sa pottzebne bardzo wysokie rozdzielczosci

> - Refleksy na szle monitora ( w lcd sa w miare rowno rozprowadzone tak by
> nie odbijały sie i nie waliły po oczach )

powtorze sie. przy dobrej klasy monitorach nie jest to problem

> - Awaryjnosć.

tu to juz chyba raczysz zartowac... dobre monitory sie nie psuja. a kiepskie
psuja sie tak samo zarowno lcd jak i crt

a teraz ja cos dorzuce o lcd'kach:

- baaaaardzo duza wada polegajaca na jednej uzywalnej natywnej
rozdzielczosci, co powoduje ze jesli chcemy miec duzy monitor musimy wydac
chore pieniadze na karte graficzna zeby moc w miare sensownie pograc. dla
gracza lcd to absolutna pomylka, do pracy buiurowej jest za to idealny
- smuzenie, niestety ciagle widoczne mimo ze czas odswiezania zmalal juz o
rzad wielkosci
- nierownomiernie podswietelenie ekranu, przez co duze obszary jednokolorowe
nie maja tego samego koloru na calej powierzchni
- miejsza ilosc wyswietlanych kolorow niz w crt
- ograniczony kat widzenia

niestety producenci i spece od marketingu spowodowali znikniecie z rynku
dobrej jakosc crt przez co wszyscy jestesmy zmuszeni uzywac czegos co wcale
nie jest lepsze. to samo jest w tv. mam starego 36" panasonica i patrzac na
dzisiaj dostepne lcd nigdy w zyciu bym go nie wymienil, obraz na crt jest po
prostu ladniejszy. i tak bedzie dopoki nie wejdzie na dobre hdtv. ale to
nastapi dopiero za pare lat a niestey dobre telewizory crt znikly z rynku i
zostal tani chlam, to samo jest z monitorami.