pomoc w wyborze (router+karta) - konkretne wymagania

Autor: KSZYCHOOO <brak_at_maila.pl>
Data: Fri 15 Sep 2006 - 15:55:50 MET DST

witam ,

na dniach musze kupic router i karte wi-fi ,
chcialbym sie poradzic grupy co proponuje do zostosowan:

router:
- modem do neo+ (zlacze RJ11)
- router na 2-3 wyjscia (RJ45)(mam juz switch'a 3com)
- antena wi-fi (docelowo 2 laptopy, poki co jeden)
zasieg - mieszkam w domu przedwojennym z grubymi scianami
- zarzadzalny (tj. wole ustawic wszystko na stale)

Ogolnie : router ma stac w domu, ktory automatycznie bedzie sie
resetowal i wznawial polaczenie (ma stac i dzialac). Najczescie beda
wlaczone 2 kompy po LAN , natomiast laptop bedzie pojawial sie tylko czasem.

znalazlem cos takiego:
http://www.allegro.pl/item125868360.html
ale czytajac archiwum polecano rowniez:
http://proline.pl/shop.php?prodid=LINKSYS+WAG54GS-EU

karta pcmcia :
- dobry zasieg (j/w)
- predkosc dowolna (internet, bez duzych plikow po lan'ie)

Karta uzywa bedzie w domu oraz na uczelni.

znalazlem:
http://proline.pl/shop.php?prodid=D-LINK+DWL-610
lub
http://proline.pl/shop.php?prodid=D-LINK+DWL-G630

czy warto doplacac do 54Mbit/s , gdy mam karte LAN w laptopie ?

z gory dziekuje za odpowiedzi i sugestie

pozdrawiam
K.