Re: Geil DDR2-800 Ultra

Autor: mancer <mancer_at_-sorry-wytnij-to-o2.pl>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 23:46:20 MET DST

Użytkownik "Aidahow" <dariuszsocha@dariuszsocha.com> napisał w wiadomości
news:ee78mb$fj4$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Ty masz DQ6, ja DS4 - podobnie powinno być. A bios mam F3 więc najnowszy.

Najnowszy final do Twojej płyty to obecnie F4. A z wersji beta to jest F5C
;-)

http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php
Downloads -> bios -> gigabyte -> dół strony.

Tu masz trochę opinii o różnych biosach (42 str. na razie):
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=109719

> BTW... skąd wiesz o tym, że tylko w nowych biosach normal to 2.1V ? I
> skąd informacja że przy wartościach z plusem dodaje się do 1.8V a nie
> 2.1V ? Tak pytam dla spokoju ducha.

Choćby z praktyki ;-)

> Ano dostałem i mam. Ale tam nie ma monitoringu napięcia dla pamięci -
> można jedynie ustawić wartość - po przestawieniu z 2.1V na 2.2V.... w
> biosie różnicy nie było więc.... mam dystans do tego programu - chyba,
> że o czymś nie wiem.

Advenced mode -> memory. Mam obecnie na normal i jest to jak widać 2.1V.

http://img104.imageshack.us/img104/5852/eqe6.jpg

Kiedyś na jakimś starym biosie, przy ustawieniu "normal" miałem tu 1.8V

Teraz jak dam w biosie np +0,2V, to tak jak kolega tłumaczył, pojawi tam się
2V (1.8V +0.2V).

Zmiana ustawień z poziomu easytune nie zmienia nic w biosie! Te ustawienia
są przyjmowane przy starcie Easytune (choć nie wiem jak to do końca
działa - nie korzystam z tego ;-)

Pozmieniaj sobie to napięcie w biosie i popatrz co easytune wypisuje ;-)

> Naświetl mi trochę sprawę z podnoszeniem napięcia dla kontrolera pamięci
> - jaki jest sens i ile max.

U mnie to nic zauważalnego nie daje (Dq6 + E6600) ;-)