Re: Niewidzialny Dysk SATA

Autor: salvado <jkadzik_at_gazeta.pl>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 15:48:46 MET DST

> Tak, jest kilka opcji w zaleznosci od konkretnej plyty i biosu.
> Sprawa pierwsza - czy w BIOS na liscie urzadzen masz wszystkie dyski?
tak, jest SATA i PATA
> Jesli nie, to musisz odpowiednio poustawiac BIOS - Dla XP kontroler powinien
> pracowac w trybie Native, nie legacy (nie kazda plyta ma ta opcje, nie wiem
> jak Twoja)
nie ma :-(
> Ustawienie SATA najlepiej na Enhaced lub Auto skoro to ma byc XP
> I jesli ustawiony jest tryb AHCI (lub RAID) zamiast IDE niezbedna raczej
> bedzie dyskietka ze sterownikami by XP zobaczyl dysk.
ale ja mam jeszcze dłuuuuugą drogę do tego, aby wskazać instalatorowi XP
dyskietkę ze sterownikami do SATA. Instalator startuje co prawda z CD,
ale po wyświetleniu komunikatu "Instalator sprawdza konfigurację
sprzętową komputera" czy jakoś podobnie, wszystko zaczyna wisieć na
total black screen'ie. No i nie wiem, czy przypadkiem nie mam
uszkodzonego kontrolera SATA na MB, bo ten dysk normalnie odpala na
innym komp.

pzdr, salvado