jak co tydzien - wybor laptopa

Autor: Grim <sieczko.m_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 12:04:46 MET DST

wiem ze taki post pojawia sie srednio raz na tydzien ale kazdy ma inne
wymagania ...
jezeli jest jakis sklep internetowy w ktorym mozna sobie wygodnie zadac
dowolne 'query' na parametrach laptopow - to skierujcie mnie i sam poszukam,
ale jeszcze takiego sklepu nie widzialem :(

nie mniej, w granicy miesiaca bede szukal laptopa
zastosowania:
- najczesciej - praca biurowa, rowniez z aplikacjami specjalistycznymi
(eclipse, rozne IDE, flowchartery, czasem potrzeba uruchomienia lokalnie
jakiegos serwera do testow), wiele aplikacji uruchomionych na raz
- rzadziej - aplikacje do tworzenia muzyki (cubase, instrumenty vsti), bedzie
interfejs audio na firewire
,wiec wymaganie wydajnosciowe raczej nie najmniejsze

parametry ktorych szukam:
- procesor - intel core duo min. T2400
- pamiec - min. 1024 (wiec jezeli model ma 512 to musze do kosztow doliczyc
kolejne tyle)
- dysk - min 60 GB, nie musi byc najwiekszy bo reszte rzeczy bede trzymal na
zewn dysku usb2. DUZYM PLUSEM bylo by gdyby dysk byl 7200 obr, 5400 to minimum
- ekran - tu mam najmniejsze wymagania, bo w domu i tak bede podlaczel
19calowy lcd, a ekran bedzie tylko potrzebny w razie pracy u klienta lub w
innym biurze (<15% czasu)
- karta graficzna - bylo by dobrze gdyby udalo sie w tym budzecie uniknac
zintegrowanej i kupic z dedykowana ... vista nadchodzi wielkimi krokami i ze
wzgledu na tworzone aplikacje moge musiec sie przesiasc na viste, zupelnie nie
znam sie na wydajnosci kart w laptopach
- musi byc gwarancja w polsce najlepiej 24 mies, kupowac bede jako osoba
prywatna ale wykorzystywac do celow zawodowych stad nie moge sobie pozwolic na
wtope z serwisem i czekanie tygodniami na naprawe.
- a - jezleli jakas firma sprzedaje bez systemu to byla by to super mozliwosc
zaoszczedzenia, bo mam lezaca nieuzywana pudelkowa wersje XP professional.

budzet - do 5000 brutto, jezeli jest cos naprawde godnego uwagi za ciut wiecej
to tez zasugerujcie, moze wyciagne jakiegos dodatkowego zaskorniaka ;-)

z gory dzieki

Grim