Re: Częstotliwość odświeżania w LCD

Autor: Jakob <111111_at_lato.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 09:01:35 MET DST

Użytkownik "Arek" <arcady2@NO.SPAM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ee3193$3lv$1@news.onet.pl...
> Witam!
>
> Kupiłem sobie LCD (19 cali) i zalecana dla niego rozdzielczość to
> 1280x1024x60 Hz. Po zainstalowaniu sterowników producenta, dla tej
> rozdzielczości, mam też do wyboru tryby z odświeżaniem: 60 Hz, 70 Hz i 72
> Hz.
> Czy ustawienie wyższego odświeżania negatywnie wpłynie na monitor?

raczej nie

> Czy w przypadku LCD, jest podobnie jak w CRT, czyli wyższa wartość
> odświeżania jest mniej szkodliwa dla wzroku?

nie, monitor LCD nie wymaga odswiezania, w CRT jak nie odswiezysz obrazu to
obraz zniknie, w LCD jest matryca AKTYWNA ktora "trzyma" cały czas dany
obraz i nawet przy 1Hz nie będzie problemów. Odswiezanie w LCD jedynie ma
wpływ na płynnosc animacji wiec jezeli masz grę ktora potrafi wygenerowac
więcej niz 60klatek na sekunde do warto ustawić na LCD wiecej niz 60Hz.