Re: Czy komuś padł procesor ze starości?

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 23:54:31 MET DST

Rafał Bartoszak napisał(a):

> Owszem, ale CP/M potrzebował 64KB

AFAIK w trybie CP/M Spectrum robił za klawiaturę. :) Pamięć i procek
były zaszyte w stacji dyskietek.

> Ośmiobitową namiastką peceta to był Amstrad PCW.

Nie to miałem na myśli... CPW to na dobrą sprawę profesjonalny
ośmiobitowiec - osobna klawiatura, dwie stacje dyskietek 5,25" itp. W
gruncie rzeczy zbudowany z myślą o zastosowaniach edytorskich, na
starcie wyposażony w drukarkę itp.
CPC6128 to niby ośmiobitowy mikrokomputer, ale z wbudowaną stacją
dyskietek, dobrym monitorem, klawiaturą i systemem operacyjnym. Można
było na nim równie dobrze odpalić jakąś gierkę, jak również edytor
tekstu i w miarę wygodnie zapisywać wyniki pracy na dyskietkach. Szkoda
tylko, że postawiono na mało popularny standard 3", chociaż dzisiaj
posiadacze tych komputerków ładują tam 3,5" umożliwiając przenoszenie
plików z PC. :)

Tak swoją drogą, teksty z Wikipedii: "Do Polski trafiały w ramach
indywidualnego importu oraz w ramach wsparcia struktur podziemnej
"Solidarności", ponieważ doskonale nadawały się do nieskomplikowanych
prac edytorskich potrzebnych do wydawania czasopism bezdebitowych."

Więc nie były to jedynie domowe zabawki. ;)

> Miałem C128D, z Amstrada CPC6128 korzystałem okazjonalnie.
> Klawiatura C128D nie miała sobie równych w tej klasie, dużo wyraźniejszy
> klik, niż miękko chodząca z Amstrada. Stacja 5,25, możliwość podłączania
> kolejnej 5,25 lub 3,5. HDD można było podłączyć nawet do C64.

Nie mówię, że C128 było gorszym komputerem od CPC, ale moim zdaniem ten
komputer rządził w swojej klasie, a C128 to jednak klasa wyżej. ;)
Co do HDD, to wiem o C64. Dzisiaj pasjonaci kombinują podpinając do nich
  urządzenia IDE. Czytałem w którymś Bajtku, że wtedy też były jakieś
rozwiązania podpięcia HDD do CPC i CPW, jednak nie znalazłem żadnych
bliższych informacji...

> Amstrad 6128 nie miał czego szukać przy C128D ;)

No mówię, klasa wyżej. :P Jednak nie ma co porównywać dwóch komputerów w
  jednym z masą urządzeń rozszerzających jego możliwości do przyzwoitego
komputerka jakim był CPC. :)

# /George Orwell - Rok 1984/