Re: Problem ze startem systemu.

Autor: maru <m.grucel_at_neostrada.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 20:38:05 MET DST

Radosław Sokół napisał(a):

> Zacznij od wyjęcia *wszystkiego* z płyty (poza ew. procesorem),
> poskładania na nowo i skasowania CMOSu. To czasem pomaga na
> takie fochy płyty głównej.
>
> Raczej nie podejrzewam kondensatorów, one by unieruchamiały
> płytę zanim by jeszcze wyświetliła na ekranie cokolwiek, a nie
> zawsze dokładnie w momencie czytania boot-sektora.

Nadłubałem się i nadal tkwię w punkcie wyjścia, sprzęt jest
znajomego i trochę leciwy, ale jeszcze by dzieciakom posłużył.
Nie wiem za dokładnie co to za płyta, ale prawdopodobnie
Shuttle HOT-555, trochę szukałem po sieci i najprawdopodobniej
  to jest to. Niestety z kasowaniem CMOS-u coś mi nie wychodzi
niby zerują się ustawienia BIOS, ale jakby nie do końca,
data jest cały czas aktualna, być może procedura jest trochę inna.
Rozebrałem wszystko na części pierwsze i startowałem z minimalną
ilością części i dalej nic, dysk widzi i niby wszystko jest OK,
a zawiesza się. Niestety nie wiem czy jest możliwość dostania się
do baterii i jak to zrobić, bo prawdopodobnie jest umieszczona
wewnątrz kostki z napisem "Real Time Clock".