Re: Symulacja nagrywarki

Autor: Piotrekton <piotrekton_at_o2.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 17:27:58 MET DST

Dnia Sat, 9 Sep 2006 15:59:06 +0200, NOKGAMER napisał(a):

> Użytkownik "Piotrekton" <piotrekton@o2.pl> napisał w wiadomości
>
> A co to wirtualna nagrywarka, jak nie nagrywanie obrazó na dysk i potem
> umieszczanie ich na wirtualnym czytniku.
PowerISO czy inne programy, które są w stanie tworzyć obrazy z plików nie
są w żadnej mierze wirtualnymi nagrywarkami a jedynie programami, które
umożliwiają tworzenie obrazu. Taki obraz można *dopiero* wypalić na
prawdziwej lub "wirtualnej nagrywarce". Dane przesłane do wirtualnej
nagrywarki mogą pojawić się gdziekolwiek - np. wirtualna nagrywarka, która
w rzeczywistości jest drukarką. Dane zamiast nagrywane na płycie drukowane
są w np. w postaci heksadecymalnej. Drukarka ta różni się jedynie
oprogramowaniem, które identyfikuje ją jako nagrywarkę i przyjmuje natywne
kody sterowania używane przez nagrywarki. Programy służące do nagrywania
płyt nie działają w ten sposób, więc nie można ich zaliczyć do wirtualnych
nagrywarek. Co innego czytniki, np. ten który posiada PowerISO. On
rzeczywiście jest prawdziwie wirtualnym czytnikiem.

> Pisz na przyszłość zwięźlej i wyraźniej czego oczekujesz. A sterowania
> nagrywarką będącą na innym kompie połączonym przez USB, to nie uzyskasz.
Jest to możliwe, ale tak jak powiedział p. Radosław Sokół i p. Filip Ozimek
albo przy pomocy specjalnie napisanego oprogramowania albo przy pomocy
elektronicznego układu sterującego.

Przeszukując zasoby znalazłem jeszcze to
http://lists.samba.org/archive/samba-technical/2002-January/018821.html
gdzie jest napisane o dzieleniu nagrywarki przez Sambę - konkluzja jest
taka, że trzeba specjalnej obsługi na poziomie jądra.

--
Piotrekton