Re: [lam] Nowy dysk... i co dalej?

Autor: Tomaszek <tomaszek_at_judeland.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 12:12:35 MET DST

AD napisał(a):
> Nie chcę mieć dwóch dysków, chcę mieć jeden. Zastanawiałem się nad czymś
> takim jak MS Virtual PC lub coś podobnego i tam postawienie Linux-a. A jeśli
> nie wirtual no to trzeba zrobić druga partycję dla Linucha.

MS Virtual PC szybko Cię zdenerwuje:-) Pobaw się w VMWare Worstation
5.x.Naprawdę ma spore możliwości i nie jest już skomplikowany jak były
wcześniejsze wersje.Co do instalacji linuxa, to słusznie do tego
podchodzisz, gdyż instalacje linuxa mogą sprawiać problemy.Mam taką
jedną(dedykowana dla komputerów firmy NTT - Linux Mandrake 10.coś tam,
Mandrake jest dystrybucją dedykowaną dla początkujących!).Naprawdę
ciężko zrozumieć ten instalator.Napiszę tylko tyle, że gdybym nie
instalował tego właśnie na maszynie wirtualnej to nie miałbym już na
dysku nic, gdyż instalator praktycznie losowo robi z partycjami co
chce!! Ustawienie hasła administratora systemu nie zawsze się uda, gdyż
ekran odpowiedzialny za to(mimo wykonywania tych samych kroków!!) nie
zawsze się pojawi!! Wtedy naprawdę trudno zgadnąć jakie system ustalił
hasło roota!! Przed instalacją linuxa zapytaj się grupowiczów o
konkretną dystrybucję

Tomaszek