Re: [lam] Nowy dysk... i co dalej?

Autor: sławek <ratnaj_at_konto.pl>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 00:25:18 MET DST

Użytkownik "Remek" <wiasmed@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:edsaf6$5g2$1@inews.gazeta.pl...

> Z grubsza można powiedzieć tak:
>
> Programy wyposażone w instalatory tworzą szereg powiązań z
> systemem (wpisy w rejestrze, pliki konfiguracyjne w katalogu
> Windows, DLL'e w katalogu System, Wpisy w menu Start, Autostarcie
> itd.).
> Natomiast pliki uruchomieniowe od tychże programów są w Program Files.
> Jeśli teraz nastąpi sytuacja wymagająca odtworzenia systemu z
> wcześniejszej kopii zapasowej, lub postawienia systemu od nowa,
> zawartość
> Program Files nie będzie pasowała do systemu.

Ośmielę się nie zgodzić z tymi argumentami. Przy postawieniu systemu od nowa
i tak tracimy całą zawartość Program Files, nie wyobrażam sobie również
robienia kopii zapasowej kilkudziesięciu GB danych.
Według mnie najefektywniejsza partycja systemowa to taka, której kopię można
zrobić na pojedyńczym dysku DVD. Trzeba pamiętać przy tym, aby zawsze było
na niej (partycji) ok 1GB wolnego miejsca, ponieważ niektóre programy
potrafią tworzyć dużej wielkości pliki tymczasowe.
Kopia zapasowa takiego systemu instaluje się o wiele krócej niż nowy system,
przy czym mamy od razu to co najważniejsze, a mianowicie: wszystkie
sterowniki, uaktualnienia, ważne pliki, łatki oraz ustawienia. Nawet jeżeli
po takiej operacji programy umieszczone na innej partycji nie uruchamiają
się (są takie które się uruchomią), mamy pełną listę programów które były
wcześniej zainstalowane. Przeważnie okazuje się, że część nie jest nam już
potrzebna a innych są już nowsze wersje. Po drodze mamy również usługę
"przywracanie systemu", która przeznacza sobie tym więcej miejsca im większa
partycja. Ponadto o wiele łatwiej na takiej partycji utrzymać porządek np.
szybsza defragmentacja.
Pozdrawiam