Re: Thinkpad R51 i WiFi

Autor: Populares <noczelny_at_gazeta.pl>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 21:59:12 MET DST

Maciej Bojko wrote:

> Mam drobny problem z Thinkpadem R51 (jeszcze "IBM", nie "Lenovo", o
> ile to ma jakiekolwiek znaczenie). Po prostu: nie widzi sieci
> bezprzewodowej w moim domu, innych nie miałem okazji testować. Sieć na
> pewno jest i działa, inne komputery nie mają problemu. A głupi
> Thinkpad pisze: "nie znaleziono".
>
> Jakieś pomysły? Komuś już się zdarzało? Żadnego mechanicznego switcha
> opisanego "WiFi", "antenna" or compatible nie widzę...

Ja robię tak:
- wciskam klawisz "Access IBM" - pojawia się takie czarne menu po lewej
stronie ekranu;
- wybieram "Find Wireless Networks" - pojawia się spis odbieranych
sieci. Czasami trzeba jeszcze dać "Retry" - szczególnie jeżeli laptop
był przenoszony ostatnio z miejsca, gdzie są dostępne inne sieci;
- zaznaczam interesującą mnie sieć i klikam "Connect".

A jeżeli w danej lokalizacji już korzystałem ostatnio z WiFi, to po
prostu otwieram IE i działam. Tylko Wireless Radio musi być na ON (pali
się lampka).

Acha, i po przeniesieniu komputera do miejsca, gdzie są inne sieci trzba
na koncie z prawami administratora najpierw zalogować się do sieci WiFi,
bo na koncie usera wyskakuje, że jest "Not associated". Potem można się
przelogować na usera i śmigać. (Raczej chyba nie warto surfować po
Internecie z konta prawami administratora).