Re: [lam] Nowy dysk... i co dalej?

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 20:46:09 MET DST

Dnia 08.09.2006 AD <adamu@widzew.net> napisał/a:
> Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w
> wiadomości news:slrneg2tf4.mir.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl...

> Będzie dużo wolniej jeśli tego SWAPa zrobię na tej samej partycji, na której
> będzie leżał Linuch?

swap w rzeczywistym dysku jest obsługiwany jakoby bezpośrednio ze sektorów,
gdy zrobisz swap w pliku to dochodzi jego fragmentacja+dostęp poprzez
mechanizmy filesystemu. Taki swap ma duże ograniczenia. W windows np zaleca
się robienie osobnej partycji na plik wymiany i nie ma bezpośredniego
mapowania strona_pamięci -> sektor_dysku. osobna partycja ratuje przed
fragmentacją, nic nie poradzi jednak na to że dostep do zrzuconych
stron pamięci to seek po pliku

> powinien

> przypadkowa,
>
> Jak można zrobić taki test prędkości (i czym)? Da się to zrobić jeszcze
> przed instalacją systemów i przed podziałem na partycje?
> Żebym wiedział w którym miejscu jak dzielić...

Osobiście nie znam takiego narzędzia. Musiałby lecieć po dysku i mierzyć
czas odczytu poszczególnych sektorów.
Dochodzi jeszcze cos takiego jak średni czas dostepu, będzie on najwyższy
w środkowych fizycznych cylindrach (czas dostepu można porównać do
parametru ping vs. prędkośc w sieci - gdzie nawet duża prędkośc transmisji
potrafi być mało uzyteczna gdy mamy wysoki ping, np gry sieciowe czy zdalna
konsola przez umts)
Sądze jednak że takie statystyczne elementy mogą miec bardzo niewielki
wpływ na ogólną całkowitą wydajność systemu, a czas poświęcony na takie testy
niewspółmiernie wysoki w porównaniu do osiągniętych efektów.

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***