problem z IRQ i DMA

Autor: <opexoc_at_gmail.com>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 17:10:57 MET DST

Witam, mam pewien bardzo dziwny problem i sadze ze nie wynika on do
konca z problemu systemu operacyjnego z jakim idzie mi pracowac. Mam na
dysku dwa systemy: Windows XP Professional i ubuntu Linux. Moim
problemem jest to ze bardzo czesto mam problem podczas ladowania sie
obu systemow.

Chodzi o to ze system laduje sie i w pewnym momencie przestaje sie
ladowac... tak jakby zamiera. Przed czasem gdy zamiera daje sie
jeszcze uslyszec nie pisk ale pewien glos chyba dochodzacy z dysku
twardego,,, moze z plyty glownej... ale nie jest to pisk tak naprawde (
nie taki ktory czasem slyszymy podczas proby startu calego komputera i
nagle komputer zauwaza ze cos jest nie tak na plycie glowej )... jest
to dzwiek ktory jest wydany przez jakies urzadzenie, ale nie jest to
dzwiek ktory specjalnie ma mnie o czyms zawiadomic, tylko jakby wynika
z proby zrobienia czegos i niemocy. Moze sie troche za bardzo o tym
dzwieku rozpisuje ale chce zebyscie dokladnie zrozumieli moj problem bo
uwazam ze jest on naprawde powazny.

I teraz nie wiadomo co sie tak naprawde dzieje. Musze powiedziec ze ten
problem wystapil nagle. Nie bylo zadnego majstrowania w BIOS'ie czy
czym kolwiek zwiazanym ze sprzetem - zupelnie normalnie uzytkowalem
komputer. Musze dodac ze to zacinanie, zatrzymywania sie pracy
komputera podczas ladowania systemu wystepuje w roznych czesciach czasu
jego ladowania. Nie jest tak ze zawsze np. linux zatrzymuje sie
dokladnie w tym samym momencie tylko jest roznie.

Gdy na poczatku pojawil sie ten problem podczas ladowania linuxa
zauwazylem pewne komunikaty ktore mowily cos o problemach wystepujacych
z DMA, chyba bylo tez cos na temat IRQ. Kumple na kanale #slackware
poradzili mi zeby zmienil ustawienie w BIOS'ie PnP OS na przeciwna
wartosc. Zrobilem to i system ruszyl. Teraz gdy problem wystepuje
niestety zmiana tego ustawienia nie pomaga. Widac tak jakby to czy sie
zatrzyma system czy nie jest niezalezne od tej opcji. Czasami musze
wlaczac system po 6 razy az w koncu zaskoczy.

Prosze o pomoc. Kazda rada bedzie doceniona. Naprawde nie wiem co
robic.
Pozdrawiam,
opexoc