Re: CICHA i wydajna obudowa?

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 15:48:03 MET DST

> Dzięki za konkretną odpowiedź - świadczy o dobrym zrozumieniu języka
> polskiego w moim zapytaniu (Vituniu w swoim poście zapomniał chyba, że o
> dobrej polszczyźnie świadczy nie tylko mówienie czy pisanie, ale
także...
> rozumienie!)

Hmmm... Alez ja Cie doskonale rozumiem.
Co nie zmienia faktu, ze piszesz niechlujnie.
A podobno dla piszacego najwaznijeszy jest czytelnik.

Wracajac jednak do tematu: ceny obudow dostepnych
na rynku zaczynaja sie od 50,- a koncza na jakis 3000,-.
Nie uwazasz, ze wypadaloby okreslic pulap jaki Cie interesuje?

Poza tym - niezaleznie od tego jak ciche beda wiatraki,
i jak dobrze bedzie tlumila dzwieki obudowa - przy takim
smoku w nocy bedziesz mial wrazenie, ze spisz pod Niagara.

Mam w pokoju P3 800 chlodzony Zalmanem 6000 AlCu,
do tego Chieftec 360DF. Zaden z tych trzech wiatrakow nie
przekracza 1200 obrotow. Do tego cichutki dysk Samsunga.

Za dnia zdazalo mi sie juz pomylic i "wlaczyc" wlaczony juz
komputer.

Ale noca - wiatraki sa slyszalne. Nie za glosne i nie przeszkadzaja,
ale z pewnoscia nie sa "niezauwazalne". Poza tym - najglosniejsze
z calego zestawu okazuja sie skaczace glowice dysku.

Ty masz dwa dyski, do tego (potencjalnie) dwie niezbyt chlodne
karty graficzne i procesor, ktory mimo, ze niezbyt pradozerny,
to jednak bedzie nocami dosc obciazony (pisales cos o obliczeniach).

Moim skromnym zdaniem - zadne cudowne maty wyciszajace
nie pomoga. Wybierz sobie dowolna DUZA obudowe z grubej blachy.
Moze byc ktorys Chieftec, czemu nie. Do tego dobierz markowy
zasilacz (juz niekoniecznie Chiefteca). Bylo sporo watkow na ten temat.
Poszukaj w archiwum grupy.

A na sam koniec - zainwestuj w jakis regulator obrotow i co tylko
mozesz pusc na takich obrotach, zeby nie wylo. Potrzymaj troche
w ten sposob, poczym sprawdz temperature czego tylko sie da.

Zwroc uwage, ze taki mostek polnocny moze sobie pracowac stabilnie
majac 60 stopni przez cale dziesieciolecia, ale juz dla takich
elektrolitow
umieszczonych dwa centymetry dalej to jest morderstwo.

Pozdrawiam,
Vituniu.