Re: ile watow zjada notebook ?

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 11:18:33 MET DST

marek wrote:

> Hmm, zgadzam sie. Wentylatory maja te wade, ze szybko padaja, nie ma
> zamiennikow latwo dostepnych na rynku tylko w serwisach, a te z kolei kaza
> sobie slono placic - czasem za wymiane + wentyl do 150-200 PLN
>
> Ok, dzieki za pare przyklad z zycia :) Powoli odchodze od tego pomyslu

Sa procesory AMD Geode. Socket A, taktowanie 2200 MHz, przy taktowaniu
1GHz może pracować bez wiatraka - zużywa wtedy 6W energi, pojemnośc
pamięci cache 256kB, częstotliwość szyny FSB: 333 MHz

Tego nie przebije zadne mobile. Poza tym 256MB RAM to malo, a
rozszerzenie RAM w notebooku jest drozsze. Plyta glowna z wbudowana
siecia i grafika. Mala obudowa i masz oszczedny komputer, nawet jak
dodasz do tego zakup LCD, to bedziesz mial lepiej, niz notebook. Upgrade
notebooka polega zwykle na sprzedazy starszego i kupnie nowego. Niskie
ceny notebookow to tez problematyczna opinia. Tanie sa te kiepskie, za
cos lepszego zaplacisz drozej. Tanie, to tez male matryce, w dodatku
mniej wygodnie umieszczone. 15 LCD masz na nozce i jest wyzej obraz,
przy notebooku musisz sie pochylac, co jest minimalnie mniej wygodne.

Kwestia finansowa. Przy ubezpieczaniu sprzetu, za notebooki placi sie
wieksza skladke, poniewaz latwiej je ukrasc. Mozna stosowac co prawda
linki, ale wtedy cala estetyka i reprezentacyjnosc znika.

--
wer
nie odpisuj na adres bofh@nano.pl