Re: Czy komuś padł procesor ze starości?

Autor: wer <bofh_at_nano.pl>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 11:03:47 MET DST

GIL wrote:

> Nie dociera do ciebie, że Spectrum/Timex miał w jezyku BASIC zaawansowane
> funkcie matematyczne, jak definicja liczby losowej czy definiowanie macierzy,
> czego podstawowy język Atari/Commodore nie miał.

Jesli juz, spectrum mialo wylacznie generowany liczby pseudolosowe.
Atari 65XE mialo wbudowany generator sprzetowy liczb losowych, mowa
oczywiscie o ukladzie POKEY.

Moc obliczeniowa Atari byla wyzsza niz Spectrum.

Wiecej pamieci, te 48KB w spectrum to troche malo, tylko nie pisz o
rozszerzeniach, bo to mozna bylo wsadzic wszedzie, mam (ciagle na
chodzie) atari 65XE z 256KB RAM.

Spectrum i Commodore mialy jedna wade, byly cholernie wrazliwe na
wszelkiego rodzaju przepiecia, ladunki. W Atari 65XE mozna bylo wyjac
cartigde w czasie pracy, wlozyc odwrotnie, zresetowac, wlozyc normalnie,
zresetowac i chodzilo. Nawet program zostawal w buforze.

Spectrum pojawil sie jako pierwszy w "duzych" ilosciach w Polsce. Atari
i Commodore znacznie pozniej. Ze spectrum mialem stycznosc na zajeciach
z informatyki. Te cholerne logo i cholerne lamanie palcow przy
wklepywaniu komend.

--
wer
nie odpisuj na adres bofh@nano.pl