Re: Który Athlon= min. ciepła ?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 00:37:54 MET DST

Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> wrote:

> Swojš drogš jak już szukasz takich rozwišzań to Ci powiem,
> że jest to nieopłacalne. Te mobilne Bartony "chodzš" po
> absurdalnych cenach. Niewiele drożej wyjdzie chyba zakup
> płyty Socket 754 i najprostszego Semprona/Athlona 64.

            Raczej taniej. Niedawno kupilem plyte pod S939, A64 Venice
3000+ i AC Silencera64 PRO za lacznie 395 zl bez specjalnego szukania
- w sklepie ~50 m od domu. Za ta cene na Allegro [w sklepach od dawna
nie ma] mozna kupic co najwyzej samego mobilengo bartona, czesto sa
wrecz drozsze - ceny sa po prostu absurdalne. Zaczelo mi juz troche
brakowac mocy obliczeniowej i poczatkowo chcialem zmienic tylko CPU
[bo plyta jest nowa jak na SocketA - nForce2 Ultra 400 Epoxa] a Tbred
B0 z konca 2002 r, nawet chodzacy na 1833 MHz jest juz wolnawy
Biorac pod uwage ceny mobilnych bartonow, latwosc pogonienie Venice,
mniejsze grzanie sie Venice 0,09um w stosunku do bartona 0,13um,
dodatkowo brak wsparcia dla PCI-E x16 pod SocketA to przewazylo.
Za taka cene to niech sprzedajacy zostawia sobie te bartony na wieczna
pamiatke, a nForce2 i AXP pojdzie do komputerka biurowego w zastepstwie
wysluzonego MVP3 i K6-2+ 550 MHz.

Co do inwestowania w AM2 - to w odroznieniu od S939 przy przesiadce wymaga
zmiany prawie calego komputera [dodatkowo pamiec i grafika, czesto rowniez
napedy przy nForce 500], a na pierwsza polowe przyszlego roku zapowiadany
jest K8L znacznie udoskonalony w stosunku do kosmetycznych [wirtualizacja]
lub malo dajacych przy jednym jajku [kontroler DDR2 ktora czesto sprawia
problemy i w dodatku bywa albo wolniejsza od porzadnych DDR albo
chorendalnie droga] zmian S939->AM2. A wszystkie znaki na niebie i ziemi
wskazuja ze K8L bedzie wymagal kolejnej nowej generacji plyt i z
dotychczasowych AM2 bedzie maly pozytek. Dodatkowo jest wysoce
prawdopodobne ze w przyszlym roku sprzedajac 1 GB DDR wystarczy pewnie na
~1,5GB DDR2 wiec do 2 GB nie trzeba bedzie wiele dolozyc - DDR drozeje,
DDR2 odwrotnie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl