Re: Czy komuś padł procesor ze starości?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 00:07:22 MET DST

Dnia 2006-09-07 23:36:34, encja *Atlantis* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Eeee... Chwilę, o czym Ty tak właściwie mówisz? ;)

Mam tę samą zagwozdkę: o czym On gada ? ;)
Bredzi czy trolluje ?

[...]
> Z tą jedną, jedyną różnicą, że Spectrum miał rzecz dosyć nietypową -
> wszystkie słowa kluczowe języka programowania były wprowadzane za pomocą
> poszczególnych przycisków, w taki sposób, że nieraz trzeba było i pięć
> palców w to zaangażować. Zalety: user miał przed oczami cały zestaw
> komend, skłaniało to do nauki...

Nauki... czego ?
Mój pierwszy kontakt ze Spectrum polegał na zastanawianiu się, czemu
prosty program w BASICu nie działa ???
Ano nie działa, bo napisany został normalnie, a nie przy pomocy
predefiniowanych skrótów klawiaturowych...
Chore...

> Była jednak jedna, wielka wada - uczyło
> to naprawdę złych nawyków przy pracy z komputerami i normalną klawiaturą
> qwerty, gdzie słowa wprowadza się składając je z literek.

Właśnie...

> Nie wiem kto
> wymyślił, że inaczej będzie łatwiej, ale chyba się mylił.

Ale upraszczało to znacznie interpretację BASICa, a zatem zwiększało
prędkość wykonania. Sam program też był krótszy.

> Natomiast na Atari, Commodore, Amstradach (IMO genialna platforma z
> czasów ośmiobitowców, zwłaszcza CPC6128) itp. pisało się tak samo, jak
> dzisiaj.

Genialny, to był C128D. CPC6128 był tylko świetny...

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]