Re: Laptop ze sprzetowym szyfrowaniem dysku?

Autor: leo <lew666_at_op.pl>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 17:00:52 MET DST

Franek wrote:

> Czy jakas firma produkuje laptopy ze sprzetowym szyfrowaniem twardego dysku?
> Dostep moze byc na zwykle haslo, niekoniecznie na odcisk kciuka, czy jakas
> karte.
> Ale zalezy mi na tym, zeby w razie kradziezy caly dysk byl calkowicie
> nieczytelny
> po wymontowaniu go z laptopa i zainstalowaniu w innym komputerze w celu
> wykradzenia
> danych.
>
> Czy znajde cos takiego w cenie do 4000 brutto?

Jak nie znajdziesz gotowego notebooka (a w tej cenie w Polsce pewnie
raczej nie) to rozważ np. dokupienie CryptCard na PCMCIA
(http://tinyurl.com/8pp8p). Rozwiązanie o tyle ciekawe że bazujące na
transparentnym szyfrowaniu sprzetowym /mocnymi/ algorytmami całego HDD
wraz z systemem (dostępne wersje 3DES/AES z odpowiednią "iloscią bitów"
w kluczu). Nie obciąża więc sprzętu i stanowi realne zabepieczenie
zaszyfrowanych danych. W przeciwieństwie do czysto sprzetowych
szyfratorów HDD do kompów stacjonarnych (jak np. polskie ELKOM'y)
CryptCard umożlwia też integrację z softem. Działa w co najmniej
podstawowym zakresie również z "mniej słusznymi" systemami jak np. Linux.

BTW - swego czasu widziałem jeden egzemplarz na Allegro za ~500 PLN
wywoławczej (bez dodatkowego minimum). Podobno używa się ich w
niektórych urzędach/słuzbach państwowych.

Pozdr.