Re: 8GB RAM do GA-7A8DRH

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 15:49:23 MET DST

From: "Grzegorz Piatkowski" <pgrzes@nictuniema.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.comp.pecet
Sent: Thursday, September 07, 2006 2:24 PM
Subject: Re: 8GB RAM do GA-7A8DRH

> Procesory są takie:
>
> processor : 0
> vendor_id : AuthenticAMD
> cpu family : 15
> model : 5
> model name : AMD Opteron(tm) Processor 240
> stepping : 10
> cpu MHz : 1395.674

To generalnie wszystko jasne. Masz zabytkowy procesor z punktu widzenia
kontrolera pamieci (Revision SH-CG, czyli Rev. C). Jest to uklad w ktorym
ograniczona jest obciazalnosc lini pamieciowych w stosunku do obecnie
sprzedawanych Rev. E. Nie pamietam czy praca z DDR400 (200 MHz) jest w ogole
mozliwa (do sprawdzenia), jezeli tak to tylko w przypadku max 4 ranków na
procesor. Pytanie jest takie, czy chcesz pozostawic moduly ktore masz (te sa
dwu rankowe). Jezeli tak to nie ma sensu kupowac DDR400. Jezeli zamierzacie
w przyszlosci zmienic procesory na nowsze to wtedy jak najbardziej warto
zainwestowac w Rev.E.

Plyta glowna ma niewielkie tutaj znaczenie, chyba ze jest zle elektrycznie
zaprojektowana lub bios "nie dopusci" niektorych modulow, poniewaz kontroler
pamieci jest w procesorze. Mysle ze spokojnie mozesz wybrac ktorys z modulow
polecanych przez Kingstona, tylko w zaleznosci od liczby tzw. "ranków"
przypadajacych na procesor calosc bedzie chodzila szybciej lub wolniej.
Pogrzeb sobie troche na forum na stronie www.k8we.com. Co prawda dotyczy ona
innej plyty (Tyana'a) ale problemy ze Rev. CG i pamiecia sa te same a ja z
pamieci nie jestem w stanie teraz podac optymalnej konfiguracji dla CG.

Pzdr.,
uC
www.ultracode.eu