Re: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 14:12:07 MET DST

"Pawel Cern" <name@surname.pl> wrote in message
news:74f79$44ff0e2a$3eb3255a$16648@news.chello.pl...

> Otwieram pierwszą z brzegu dokumentację - chipset Intel 945P (nie taki
> stary). Jak wół wymienione są linie SDM_A. Na stronie 36 w tabelce jest
> wyjaśnienie co to takiego SDM_A i że jedna linia SDM_A maskuje jeden bajt
> (SDM_A dla pamięci DDR i SDM_B dla DDR II).
>
> Teraz otwieram dokumentację gniazdka Socket 939. Jak wół wymienione są
> linie MEMDM_LO i MEMDM_HI. Na stronie 47 w tabelce jest wyjaśnione co to
> takiego MEMDM_LO i MEMDM_HI.
>
> Myślę że podawanie do wiadomości informacji wyssanych z palca to nie jest
> dobry pomysł.

I co ja mam z kolega zrobic? Oczywiscie moglbym w odpowiedzi w tym samym
stylu jak powyzej kolege zjechac (tak jak czesto to sie zdarza na polskich
grupach) tylko po co?

1. Wspomniane linie maski sluza do maskowania ZAPISU, a nie odczytu!!!
Oczywiscie maskowanie zapisu ma jak najbardziej sens, natomiast, mimo duzego
doswiadczenia w temacie nie potrafie sobie wyobrazic sytuacji, w ktorej
maskowanie odczytu byloby potrzebne we wspolczesnym kontrolerze pamieci np.
procesora x86.

2. Nie "SDM_A dla pamięci DDR i SDM_B dla DDR II" tylko <<SDM_A dla pamieci
DDR2 kanal A i SDM_B dla DDR2 kanal B>>, bo jeszcze lamerzy zdolni pomyslec
ze ten chipset obsluguje DDR i DDR2.

3. Ja zajmuje sie rozwiazaniami profesjonalnymi i z dokumentacji takowych
korzystalem (Opteron, podstawka 940). Tam nie ma lini maski (co jest
naturalne ze wzgledu na wystepowanie rejestru na modulach pamieci
"Registered"). Oczywiscie nie zajrzalem do dokumentacji podstawki 939 gdzie
rzeczywiscie takie linie wystepuja.

Wniosek: dalej stoje przy swoim, ze jednego bajtu odczytac z pamieci sie nie
da.

Pzdr.,

--
uC