Re: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 13:51:04 MET DST

"Paweł Cern" <imie@nazwisko.pl> wrote in message
news:4288f$44fef146$3eb3255a$8893@news.chello.pl...

> To jakim cudem karty PCI ze starszych komputerów dalej działają? Przecież
> odwołanie do rejestru urządzenia peryferyjnego (nawet odczyt) zmienia stan
> urządzenia. Zatem odwołanie do rejestrów sąsiednich podczas gdy chcemy
> czytać/pisać jeden, byłoby niepożądane i powodowałoby nieprawidłową pracę
> urządzenia.

A jaki PCI ma zwiazek z omawianym tematem?

> To że niektóre pamięci DDR533 mają czas dostępu (nie mylić z okresem
> transferu wiązkowego!) krótszy niż DDR800. I tak np. CAS latency = 5 przy
> 800MHz oznacza opóźnienie rzędu 6,25ms a CAS latency = 3 przy 533MHz
> oznacza około 5,63 ms. Do tego dochodzi jeszcze RAS to CAS delay itp.
> Okaże się, że przy transferze wiązkowym 8 słów DDR800 wykona to szybciej,
> ale przy 2 słowach DDR533 będzie szybszy.

I jaki zwiazek to ma?

> Miało, niekoniecznie cały rejestr musi brać udział w operacji.

Oczywiscie prawda, juz na to odpowiedzialem w innym watku, co nie zmienia
efektu naszej dyskusji.

> Niezawsze, inny uczestnik dyskusji już to uzasadnił. Instrukcje sterujące
> cache także służą do optymalizacji programu.

Prawie zawsze. Przypadki o ktorych mowil inny uczestnik dyskusji dotycza
obszarow pamieci nie znajdujacych sie w RAMie. Zreszta w wolnym czasie
doszukam w papierach.

Pzdr.,

--
uC