jaki komputer potrzebuję?

Autor: Mateusz Mirski <Bez_Spamu_mattiz_at_interia.pl>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 12:30:27 MET DST

Witam!

Patrzę, czytam i oglądam, ale nadal sie zdecydować nie mogę.

Niebawem będę kupował notebooka, który ma mi służyć głównie do
programowania, czytania, pisania, internetu. Czasem lubię w coś zagrać,
ale wydaje mi się, że notebook do gier jest za drogi i stacjonarny
komputer jest do tego lepszy. Zależy mi na mobilności, bo nie po to
kupuję komputer przenośny, żeby szukać wszędzie prądu.

Zdecydowałem się na Pentium M, ale nie wiem, czy potrzebuję Duo Core,
czy to zbędne wydawanie pieniędzy. Z drugiej strony różnica pomiędzy
tymi procesorami, a resztą Pentium nie jest powalająca. A może Cielak M
da radę, przy czym czytałem, że z mobilnością on ma niewiele wspólnego.
Ramu być musi 1024, bo java lubi dużo, a ja lubię javę ;)
Zależy mi na rozdzielczości, bo lubię dużo widzieć bez przewijania ekranu.
BT się przyda wbudowany, bo myślę, że będzie często używany dla GPRSu, a
wszelkie wystające części są podatne na odłamania i uszkodzenie.
Nie wiem co zrobić z Grafiką, czy lepiej intel i Centrino, czy może
jakaś tania ATI czy NVidia. Jak pisałem gram mało i może lepiej
notebooka tańszego, a różnicę zainwestować w ram do stacjonarnego lub
upgrade R9550 na R9800Pro. Interesują mnie HOM&M V (na intelu nie
ruszy), Civ4, czy jakieś SimCity, FPP nie ruszam w ogóle.

No i w końcu może zamiast około 4k zainwestować 2k coś używanego (dell,
hp), dodać
nową baterię i ram, a resztę przepić?

Obecnie skłaniam się ku HP Compaq nx7400 EY508ES, albo asusowi A8JC-H028H.

Przy okazji przeczytałem o preinstalowanych systemach operacyjnych i
zastanawiam się na ile to jest bezpieczne, czy nie powinno się systemu
zainstalować samemu, żeby mieć pewność, że nikt nam nic nie zmajstrował?

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski