Re: Laptop ze sprzetowym szyfrowaniem dysku?

Autor: KaNo <fluor_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 19:10:25 MET DST

Franek <f@adfsdgfsafgsafgsfagsfg.com> napisał(a):

> wyspecjalizowana firma

Po pierwsze zadna firma nie zdecyduje sie na sprzetowe szyfrowanie calego
dysku z systemem operacyjnym dla przecietnego nabywcy. Serwis nie wyrobilby
sie chyba do konca (raczej krotkiego) funkcjonowania takiej firmy. Po
drugie, nie bardzo widze sens takiego rozwiazania. Zamist tego stosuje sie
najczesciej metode odtwarzania zawartosci dysku w momencie kupna sprzetu.
Szyfrowanie dotyczy natomiast danych osobistych uzytkownika.
Wyspecjalizowane firmy, zaleznie od ceny, beda w stanie zlamac
zabezpieczenia programowe a wiele z nich rowniez sprzetowe, o ile trafi w
ich rece dysk razem z chipem. W przeciwnym razie nie znajdziesz chyba
powaznej firmy, ktora by sie tego podjela.
Jezeli wiec nadal szukasz superbezpiecznej metody szyfrowania calego dysku,
to pozostaje opcja zamowienia indywidualnego. Nie wiem czy sa one mozliwe w
kraju bo np. w Stanach objete sa embargiem.
Pozdrowienia.