Re: Szukam płyty na Socket 939 z AGP i PCI-Ex16 - i nie mogę znaleźć

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Tue 05 Sep 2006 - 18:10:05 MET DST

Dnia Tue, 5 Sep 2006 13:53:52 +0100, Bronek Kozicki napisał(a):

> jeżeli czegoś nie przeoczyłem, to ta płyta wspiera:
> 2 kanały po 2 urządzenia IDE (w sumie 4)
> 2 dysk SATA bez NCQ, 1.5Gps
> 1 dysk SATAII z NCQ, 3Gps
>
> może mnie ktoś poprawić ?

Nie ma czego, napisałeś dobrze. Pod kanały SATAI można też podpiąć
podobno dysk SATAII, ale nie próbowałem.

Płytę mam od wczoraj. Wrażenia:
- IMO zły design płyty. Kanały IDE w beznadziejnym miejscu, tak że
ciężko założyć taśmy (zachodzą pod kartę graficzną). Zworka do
wyłączenia zasilania na +5VSB w lewym górnym rogu płyty, więc bez
wykręcenia zasilacza obecnie się nie dostanę.
- southbridge okropnie się grzeje, northbridge już nie. Pewnie zasługa
tego, że mam kartę graficzną na AGP (obsługiwane właśnie przez SB) +
używam zintegrowanej sieciówki.
- Jakość wykonania raczej OK, nie pamiętam żadnych zgrzytów
- instrukcja obsługi dołączona - raczej szczątkowa, w Internecie jest
znacznie bardziej rozbudowana.
- BIOS całkiem niezły, chociaż nie ma jasno określonych dzielników dla
RAMu - trzeba zgadywać, że 200 MHz to 10, 166 to 12 itd. Nie można
podbić napięcia na procesorze o więcej niż +0,05V.
- ramka przy CPU jest zamocowana solidnie, ciężko było zdjąć żeby
chłodzenie założyć.

Ale ogólnie za tą cenę OK. Podkręciłem nowokupionego dwujajowca z 2 GHz
na 3 GHz i jest w miarę OK. W miarę - bo czasami po resecie jest taki
"zawias" płyty - trzeba włączyć i wyłączyć komputer, ale nie wiem
dlaczego tak jest (może zbyt niecierpliwy też jestem...).

Aha, w 3DMarku05 momentalnie podskoczyło z jakichś 5700 do 6500 smarków.
Gry chodzą lepiej - Spellforce 1 wcześniej zacinał, teraz miodzio.
I jeśli chodzi o multimedia - na poprzednim konfigu próbowałem odtworzyć
film "Elephant's Dream" (http://orange.blender.org/download - wersja
HD). Przycinało lekko, nie było płynnie, 100% zajętego procesora. Tutaj
jest ok, z rzadka wskakuje obciążenie procesora 50% (czyli 100% rdzenia)
i jest superpłynnie.

--
| MadMan | AsRock 939Dual-VSTA +Athlon64-X2 3800+ @2,4 GHz + 2 GB  |
| Samsung SyncMaster 755DF +Pentagram Freezone QC-92CU +WD80GB     |