Re: Potrzebuje pomocy w zlozeniu kompa

Autor: usenet user <usenet_userUsunTO_at_wp.pl>
Data: Sun 03 Sep 2006 - 22:14:17 MET DST

Użytkownik "michu" <michu1982@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:edemed$odj$1@inews.gazeta.pl...
> Przepraszam za post z gatunku "co kupic" ale musze to zlozyc jak
> najszybciej (czesci musza byc w domu w Polsce max 20 wrzesnia), do tego
> czas przelewu z Irlandi do Polski, z Polski do sklepu i czas potrzebny na
> wysylke przez sklep i dotarcie zamowienia do domu. Nie interesowalem
> zajmowalem sie sprzetem od 2 lat i teraz nie jestem w stanie tak szybko
> dokonac rozsadnego wyboru czytajac archiwum i testy na stronach.
> Komp ma sluzyc do grania - tylko i wylacznie do tego
>
> 1. Plyta
> Napewno AM2, bez SLI i wbudowanej grafy

http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=29643 bierz tą !
też będę komuś składać i ta płyta w tej cenie jest najlepsza i mniej
problemowa niż jej tańsza o 200zł wersja.
Asus M2N-SLI Deluxe nForce 570

> 2. Proc
> AMD Athlon 64 3500+ bulk (Socket AM2) Orleans
> Jakies przeciwskazania? Zwlasza jesli chodzi o temat OC

Do OC to tylko Venice i to 3000+ ale jak ci zalezy to doplac do 3800+ to
roznica cenowa max 50zł

> 3. K. Graficzna
> Skalaniam sie ku Radeon X1900GT HiS IceQ3 256MB.
> Zdaje sobie sprawe ze w czesci testow jest lekko wolniejsszy od 7900GT,
> ale bardziej niz na paru % szybkosci zalezy mi na obsludze FSAA i HDR
> jednoczesnie.
> Dobrze wybralem?

Lepiej wybrac cos z Nvidi bo ma lepszy stosunek wydajnosci do ceny np GF
7600GT (szybsza niz 6800GS) lub jakis GF7900GT itp

> 4.Ram
> No wlasnie... Czy na tajwanie bylo znow jakies trzesienie ziemi? Bo ceny
> pamieci sa "lekko" przesadzone. Chcialem wziac 2x1Gb ale to okolo 800 pln
> bedzie. Czy gigabajt do nowych gier wystarczy, czy jednak musze walnac
> sete na zmniejszenie oporow i zakupic 2 gigsy. W pierwszym przypadku -
> wziac 2x512 czy tez 1x1024 i zostawic sobie mozliwosc dokupienia pamieci.
> System z jedna kostka bedzie duzo wolniejszy od duala?
> No i jeszcze jedno - jakiej predkosci ddr2 potrzebuje do OC?

lepiej kup 1GB w 1 kosci, za jakis czas dokupisz druga.... np:

Corsair Twin2X DDR2 2x 1GB 675MHz CL4-4-4-12 (idą spokojnie na 800Mhz)

PDP Patriot Dual LLK 2x 1GB DDR2 667MHz CL4-4-4-12

> 5 HD
> Krotko - ktora aktualnie dostepna dwusetka jest najcichsza, kategorycznie
> nie moze generowac wysokiego piszczacego dzwieku jak to niektore hd maja w
> zwyczaju

nie wiem.... ale 250Gb sa ciche i szybkie modele:
250Gb = WD Caviar SE-16 250 GB 16MB cache SATA-II

Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, zapis prostopadły)

lub inny cichy wydajny SATA2

> 6 DVD
> Wogole nie mam pojecia co sie w tym temacie teraz dzieje - naped ma byc
> bezawaryjny, nie musi byc najwyzsza aktualnie dostepna szybkosc, ale zeby
> nie robil kwasow ze wkladam plytke no-name powiedzmy 8x, on pozwala nagrac
> ja max 2x, a te 8x dziala tylko na 2 rodzajach nadroższych verbatimow.

nie wiem jak jest teraz.... ale z pol roku temu jeszcze bardzo chwalony byl
model BENQ z LightScribe poczytaj www.cdrinfo.pl

> 7. Cooler proca
> a) maxymalnie cichy i pozwalajacy na oc
> b) bez ekscesow cenowych
> Zwrocil moja uwage Scythe Infinity, wydajnosc pewno ma odpowiednia,
> glosnosc tez, ale troche drogi. Da sie kupic cos innego o podobnych
> parametrcha ale tanszego?

nie pamietam juz jak sie nazywa chyba Artctic
za ok 70zł generalnie cos cichego z duuuuzym radiatorem

> 8. Zasilka
> Tu rowniez nie mam pojecia co wziac - ma dac rade pociagnac ten sprzęt, w
> przypadku spalenia nie pociagnac za soba reszty kompa i byc w miare cichy.

najkorzystaniej pod wzgledem parametrow i ceny wychodzi Chieftec 420W
http://sklep.komputronik.pl/katalog.php?kat=3177 ale sa tez obudowy za ok
350zl Chiefteca z zasilaczem od razu 350W powinien wystarczec a zyskujesz
lepsza bude.

> 9. LCD
> Nailepszy pod kontem zastosowania (gry) max 1000 PLN.

tego nie wiem ale poogladaj samsungi a nawet Lg