Re: stara obudowa i pomysl na wentylator

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun 03 Sep 2006 - 15:53:00 MET DST

Jacek M napisał(a):

> O to ciekawy pomysl, czy ktos juz cos takiego robil? I co sie stanie z
> zasilaczem juz teraz jest cieply (to Fortron 400-60PFN z allegro) ma duzy
> ale raczej wolnoobrotowy wentylator.
To jest chyba jedyne logiczne rozwiazanie. Inaczej przeciez jeden
wentylator ciagnie powietrze "do zasilacza" a drugi z tego samego
miejsca ciagnie to samo powietrze w przeciwna strone "do procesora",
czyli powietrze prawie wogole nie plynie i razem uzyskujesz tylko halas,
i pogorszone chlodzenie zasilacza i procesora. Odwrocisz wentylator na
procesorze - to bedziesz mial lepsze chlodzenie procesora i zasilacza
rownoczesnie.
Ja tak mam zrobione w paru komputerach. W niektorych (gdzie zasilacz nie
jest tuz nad procesorem) wlasnie zrobilem wyciag z wentylatora na
zewnatrz kawalkiem tunelu, dzieki czemu nie ogrzewa sie wnetrze
komputera cieplem procesora, zwiekszona jest wymiana powietrza w
obudowie (bo to co schlodzi procesor jest wyrzucane na zewnatrz, zamiast
byc mieszane w obudowie w kolko) i ilosc wentylatorow nie rosnie...

Jesli udalo by ci sie dostac OGROMNY radiator, to moze nawet udalo by
sie zrobic chlodzenie pasywne procesora, chlodzonego przeplywem
powietrza przez wentylator zasilacza, ale to nie przy athlonie2000 ktory
jest niezla grzalka...